آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 فروردین ماه 1392 = 26-03 2013

دولت سدی در برابر رشد صنعت برق

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به اینکه سالی که گذشت برای صنعت انرژی کشور پرتحرک نبود گفت: سال ۹۱ صنعت برق کشور شرایط مناسبی را طی نکرد، چراکه بسیاری از مطالبات دولت در این بخش پرداخت نشد که این امر روند رو به رشد صنعت برق را متوقف کرده است.

حسین امیری خامکانی، با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی منوط به تصویب مجلس است، گفت: بر اساس آخرین مصوبه مجلس قرار بر آن شد که ادامه افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی متوقف شود، اما به هر حال هرگونه افزایش نرخی در این مورد باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، افزود: هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث افزایش یارانه پرداختی دولت به مردم خواهد شد که مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی با این امر مخالف است.

وی سال ۹۱ را برای صنعت انرژی کشور پرتحرک ندانست و تصریح کرد: سال ۹۱ صنعت برق کشور شرایط مناسبی را طی نکرد، چراکه بسیاری از مطالبات دولت در این بخش پرداخت نشد که این امر روند رو به رشد صنعت برق کشور را متوقف کرده است.

امیری خامکانی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته کم تحرکی در صنعت نفت و گاز بسیار چشمگیر بود، لذا سال ۹۱، سال عادی و بدون پیشرفت برای نفت و گاز کشور بود که این مهم باید در سال ۹۲ جبران شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به چشم انداز بخش انرژی کشور، خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری و افزایش نقدینگی و گردش سرمایه در بخش صنعت انرژی و بویژه حوزه برق، نفت و گاز می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود و چشم انداز روشنی را برای آن در نظر گرفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: