آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 فروردین ماه 1392 = 21-03 2013

اوجالان از پ.ک.ک خواست سلاح را زمين بگذارد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دیاربکر، عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ ک ‌ک) امروز از اعضای این سازمان خواست سلاح خود را زمين بگذارند.

اوجالان در بیانیه ای که به مناسبت جشنهای نوروزی منتشر کرده خطاب به اعضای مسلح پ ک ک گفته است، مرحله جدیدی آغاز شده که طی آن باید سلاح را کنار گذاشته و وارد روند سیاسی شویم.

در بیانیه اوجالان که نمایندگان حزب صلح و دمکراسی در یک اجتماع چند صد هزارنفری در میدان شهر دیاربکر آن را قرائت کردند، آمده است، اکنون زمان ساکت شدن سلاح ها و کنار گذاشتن نفرت و کینه است.

بدین ترتیب رهبر پ ک ک از زندان خود در جزیره امرالی خواهان توقف مجادله نظامی با دولت ترکیه شده است.

مقامات ترکيه پیش تر از پ ک ک خواسته بودند که سلاح را بر زمين بگذارند و به اقدامات مسلحانه پايان دهند.

بلند آرينچ معاون نخست وزير ترکيه در مورد درخواست برخی نمایندگان کرد پارلمان در مورد انتقال اوجالان به حبس خانگی گفته است که این موضوع را می توان در روندی که پس از به زمين گذاشتن سلاح آغاز خواهد شد، بررسی کرد.

عبدالله اوجالان که فوريه سال 1999 ميلادی در کنيا دستگير و به ترکيه بازگردانده شد، در ترکيه به حبس ابد محکوم شده است و هم اکنون در زندان جزيره امرالی در نزديکی استانبول بسر می برد.







yadi March 21, 2013 03:13 PM

به دولت اسلام گرای ترکیه که قصد دارد آرام آرام خلافت عثمانی را زنده کند هیچ اعتمادی نمی توان کرد در ضمن اگر نیروهای pkk منطقه را خالی کنند جایشان را نیروهای سلفی کردستان عراق ،القاعده و یا دولت ایران خواهند گرفت .دولت ترکیه هنوز جنایات و کشتار ارامنه و کردها را نمی پذیرد و تا همین چند سال قبل منکر وجود کردها بوده و هزاران نفر را به خاطره اجرای مراسم نوروز سرکوب کرده و عا قبت با عوام فریبی ان را مصادره و اعلام کرد نوروز یک عید ترک هاست البته باد نیست والی چرا به خاطر ان مردم را سرکوب کرده ، به نظاره من دولت ترکیه فاشیست بوده و هست و دفاع ازآن از طرف هر کسی که باشد محکوم است .

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: