آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 اسفند ماه 1391 = 18-03 2013

سوریه؛ آمریکا در حال بررسی همه گزینه ها است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا امروز تائید کرد که جنگنده های رژیم سوریه برای نخستین بار منطقه ای در شمال لبنان را بمباران کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، شواهد نشان می دهد که جنگنده ها و هلیکوپترهای جنگی رژیم سوریه وارد حریم هوایی لبنان شده و شهرک کربت یونان را در منطقه وادی الخایل در ارسل بمباران کردند.

ویکتوریا نولاند افزود، رژیم سوریه با این اقدام تازه خود حریم هوایی و تمامیت ارضی لبنان را نقض کرده است. اقدامی که باعث تشديد وخامت اوضاع در مورد سوریه و لبنان می شود.

از سوی دیگر جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن مخالفتی با تصمیم کشورهای فرانسه و انگلستان مبنی بر ارسال سلاح برای مخالفان رژیم بشار اسد ندارد.

جان کری امروز به خبرنگاران گفت که رئیس جمهوری آمریکا بطور روشن و واضح گفته که مانع از اجرای تصمیم ارسال تسلیحات برای مخالفان رژیم بشار اسد از سوی فرانسه، بریتانیا و دیگر کشورها نخواهد شد.

به گزارش رادیو فرانسه، جان کری همچنین گفت که رئیس جمهوری آمریکا در حال ارزیابی شرایط کنونی سوریه بوده و تمامی گزینه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: