آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 اسفند ماه 1391 = 14-03 2013

تحریمهای جدید حکومت علیه کارگران و کارمندان

منصور امان

در آستانه سال نو، رژیم جمهوری اسلامی میلیونها کارگر و اعضای خانواده آنها را به گُرسنگی و محرومیت از زندگی شایسته انسانی در سال آینده محکوم کرده است. آیت الله خامنه ای و همدستانش با تعیین 97 هزار تومان افزایش دستمزد به این زحمتکشان پیام می دهند که برای حفظ خود در قُدرت و باقی ماندن بر سرچشمه ثروت، از روی جسد آنها نیز می گذرند.

پس از خیمه شب بازی چند هفته ای یک اُرگان دولتی به نام "شورای عالی کار" و استهلاک چانه عروسکهای نمایش داده شده در آن، "نظام" تصمیم خود مبنی بر بی اعتنایی به تاثیر تورُم فزاینده، گرانی کمرشکن کالاهای اساسی و افزایش سرسام آور خدمات دولتی بر سطح زندگی بخش بُزُرگی از جامعه را اعلام کرد.

همزمان و در یک تصمیم فلاکت زای دیگر، مجلس مُلاها نیز به کارمندان نوید داد که حُقوق آنها همسطح با نرخ رسمی تورُم افزایش نخواهد یافت و آنها مُختارند که حُفره های ناشی از این بی توازُنی را با کاستن از هزینه های خوراک، درمان، بهداشت، آموزش، سرگرمی و جُز آن پُر کنند.

استدلالی که یک تصمیم گیرنده ی نوع و چگونگی زندگی کارمندان برای تحمیل مُصوبه مزبور ارایه کرده، می تواند همان علتی باشد که افکندن کارگران و خانواده هایشان به گرداب فقر را توجیه می کند. جعفر قادری، عُضو کُمیسیون برنامه و بودجه مجلس مُلاها، عُذر آورده: "با توجُه به کاهش قُدرت خرید کارمندان دولت، باید عدد و ارقام حُقوق و مزایا افزایش یابد، اما محدودیتهای منابع دولت چنین اجازه ای را نمی دهد."

این واقعیت که آقای خامنه ای و شُرکا ، کشور را به زیر تیغ تحریمهای بین المللی برده اند و تدبیرهای آنها فشارهای کمرشکن را برای اقتصاد و مردُم به ارمغان آورده، انکار ناپذیر است. مُشکل اما اینجاست که "آقا" و مُریدانش حاضر نیستند بار "کمبود منابع" را خود به دوش بکشند و از مخارج خویش برای مثال در سوریه، لُبنان و عراق بکاهند و یا فتیله پروژه بُمب هسته ای و نظامی گری را حتی به طور مُوقت پایین بکشند.

برعکس، گُماشتگان "رهبر" از شرایط بُحرانی زیست و کار در جامعه برای غارت و بهره کشی بیشتر از مردُم سوواستفاده می کنند. هنوز گرد و غُبار رُسوایی حُکومت به دلیل فروش ارز دولتی در بازار سیاه و کُمک بی دریغ به کاهش ارزش پول ملی و قُدرت خرید جامعه فرو ننشسته که سُخن از فروش کالاهای ذخیره و خریداری شده با ارز دولتی در بازار به نرخ روز و چند برابر می رود.

تعیین ناعادلانه دستمُزد و تلاش برای تحمیل فشارهای اقتصادی موجود بر تنگدست ترین طبقات و لایه های اجتماعی، فرار حُکومت از مسوولیتهای خود در برابر آنهاست. رژیم ولایت فقیه با ترویج فقر نشان می دهد که تنها به منافع و نقشه های خودمدارانه خویش مُتعهد است.



rozbehan March 15, 2013 07:27 AM

براینهابایدبیفزاییم٬هرروزجوانان کشوررابه اسم قاچاق فروش اعدام میکنند! اماسن اعتیادبه ده سالگی رسیده است!زنان رابیشترتحت فشارقرارمیدهندبرای پوشش واسلامیزه کردن!اماتجاوزبیشترشده وسن فحشاءبه ۱۲سال رسیده!ودرمکانهای مقدس مانندمشهددرکنارش یکجای اسلامی بازکردندکه زایرین مشکلات جنسی خودراباصیغه کردن درآنجارفع میکنندکه بایدگفت(فاحشه خانه اسلامی!)بیکاری وفقر٬تمام ثروت کشوررابباددادندوتازه خامنه ای میگویدهرموقع جمعییت کشوربه۱۵۰میلیون نفررسیدآنموقع درباره کنترل جمعییت بامن صحبت کنید!بعضی ازبادمجان دورقاب چینهاهم برای خودشیرینی پارافراترگذاشته ومیگویندکشورگنجایش۴۰۰میلیون نفرراداردومردمراتشویق به بچه دارشدن میکنند!یکی به اینهانیست که بگوید:اولاً کارهربزنیست خرمن کوفتن ٬فعلااینهایی که زاییدی بزرگ کن٬دوما بعدازفتنه۵۷که کشور۳۵میلیونی رادردست گرفتیدبااینهمه ثروت بیحساب چکارکردید؟آیامردم خوشبخت بودند؟حالاکه جمعییت رابه۷۵میلیون رسانیدیدمیبینیدکه چه فاجعه ای ببارآمده است٬البته به همه اینهاواقف هستید٬اماازآنجاییکه بقای خودرادریک کشوربلبشووبهمریخته وفقیرومعتادمیبینیدوهرچه جمعییت بیشترشودکنترل وامنیت کمترمیشودومانندپاکستان وبنگلادش میشودودیگرقادرنیستندازخوددفاع کنندوآنموقع شمابرخرمرادسوارمیشویدوتاپایان دنیامیرانید٬این تیٔوری شماست که متاسفانه خیلی قدیمی وفاقدارزش واعتباراست ومردم ایران دیگرنخواهندزیریک خلافت اسلامی ننگین دیگربروندکافیست٬مردم بااینهمه بدبختی بچه بزرگ کنندکه شماجنایتکارهایاشکنجه ودرزندان نگه داریدیااعدام کنید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: