آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 اسفند ماه 1391 = 12-03 2013

نوروز ۹۲، نوروزی که بوی عید نمی دهد

وبلاگ kohanahd.blogspot

سالی که در انتهای آن هستیم، برای مردم داخل ایران چندان شور و شوقی به وجود نیاورده. تورم و گرانی اقلام مورد نیاز، روز به روز قدرت خرید مردم را کاهش داده و رنج تهیدستان و ضعیفان جامعه کاملاً محسوس است. این سخنان را افرادی به طور کامل درک می کنند که این روزها در تهران و سایر شهرها، شاهد کلافگی و عصبانیت بدنه جامعه هستند. آری، سالی که گذشت با بی کفایتی حاکمانی سَر شد که چشم را بر روی حقیقت بسته اند و نه تنها به فکر مرهمی برای زخم های رنج دیدگان جامعه نبودند، بلکه درگیر دعواهای سیاسی و سر و کله زدن با هم بودند. آن چه واضح است، گرانی های سر به فلک کشیده و بحران اقتصادی است که جامعه ایران را در بر گرفته و کمر مردم را هم خم کرده. این روزها، کوچه و خیابونا، مثل قدیما، بو و حال و هوای عید نداره. به امید روزی که پدری شرمنده خانواده اش نشود.


اقشار ضعیف مستاصل شده‌ اند

امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی کنونی، شاهد شکل گیری اختلافات طبقاتی در تمام ابعاد در جامعه هستیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار کارکنان کمیته امداد خراسان‌رضوی‌ با بیان خاطره‌ای از دیدار امام خمینی(ره) با محرومان جامعه مبنی بر اینکه ایشان فرمودند گودنشینان ولی نعمت ما هستند گفت: حضور گودنشینان و فقرا در آن زمان سبب انقلاب شد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دشمن فشار را طوری قرار داده تا این گروه مستاصل و معلق باشند که کمیته امداد در این حوزه بیشتر باید ایفای نقش کند.

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: در تهاجمات اقتصادی دشمن، قشر آسیب‌پذیر ضربه می‌بیند و این امر برای قشر بالای جامعه رشد و تعالی را دربر دارد.

علم‌الهدی افزود: در این راستا کمیته امداد باید فکری برای کم کردن محدودیت‌ها داشته باشد تا با توجه به گرانی، تورم و نرخ‌های موجود در بازار، مردم مستاصل نشوند.

وی با اشاره به این مطلب که قشر ثروتمند اقلیت مردم حساب می‌شوند و ما باید به فکر اکثریت مردم باشیم، گفت: دشمن با ایجاد این امر قصد دارد مردم را مستاصل کند تا مردم از نظام دست بکشند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: