آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 اسفند ماه 1391 = 09-03 2013

کهن‎ترین قایق جهان در خطر تخریب قرار دارد

نفجار لوله فاضلاب در یک موزه،قایق خوفو ، فرعون مشهور و سازنده یکی از هرم های باستانی مصر را در خطر تخریب قرارداده است.

دانلود فایل مرتبط با خبر: انفجار لوله فاضلاب در یک موزه،"قایق خوفو "، فرعون سازنده یکی از هرم‎های باستانی مصررا در خطر تخریب قرارداده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ مقامات رسمی در سازمان آثار باستانی مصر تایید کردند که انفجار لوله فاضلاب در یکی از موزه‎های این کشور که محل نگهداری قایق باستانی متعلق به یکی از فرعون‎های مصر باستان به نام "خوفو "است، این اثر را در خطر قرار داده است.

این قایق باستانی که پس از کشف قطعات آن، بازسازی و تعمیر شده، یکی از مهم‎ترین جاذبه‎های گردشگری مصراست و سالانه ده‎ها هزار گردشگر در محوطه اهرام گیزه به دیدار آن می‎روند.

خوفو از فرعون‎های سلسه چهارم مصر است که سازنده بزرگترین هرم مصر نیز هست که به نام اوست.

یکی از مقامات مسئول اعلام کرد که خطر اصلی ناشی از انفجار لوله فاضلاب است که در داخل ساختمان موزه ترکیده است. به گفته وی در حال حاضر افراد مسئول در حال بررسی وضعیت هستند و هنوز کاملا روشن نیست که قایق آسیب دیده است یا نه و میزان آسیب‎های احتمالی چقدر است.

در همین راستا فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و باستان شناسان مصر از هم اکنون در شبکه‎های اجتماعی و رسانه‎های مصر با ارسال پیام‎های مختلف از هرگونه احتمال تخریب در این قایق باستانی ابراز نگرانی کرده و فعالیت‎های اطلاع رسانی درزمینه حفاظت از آن آغاز شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: