آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 اسفند ماه 1391 = 09-03 2013

اوج سومدیریت در برگزاری یک مسابقه فوتبال

فردانیوز: دیدار تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، فستیوالی از هرج و مرج و سوء مدیریت در برگزاری یک مسابقه فوتبال بود و انواع و اقسام حاشیه های بزرگ و کوچک در برگزاری این بازی مشاهده شد.

در شرایطی که یکی از آیتم های اصلی امتیاز دهی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون های فوتبال و باشگاه ها، نحوه ورود و خروج تماشاگران و عوامل برگزاری یک مسابقه، از جمله خبرنگاران است، تماشاگران و خبرنگاران روز گذشته و پیش از آغاز بازی شاهد مسائلی بودند که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

هرج و مرج و عدم توانایی مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال در بازی استقلال و تراکتور به اوج خود رسید. ساعت 4 بعد از ظهر روز مسابقه، در مسیر میدان آزادی و اتوبان تهران- کرج، از اطراف این میدان تا درب های ورودی میدان آزادی ترافیکی سنگین وجود داشت.

مشاهدات خبرنگار «فردا» از وقایع اطراف استادیوم
بعد از حضور یک ساعته در ترافیک مسیر 10 دقیقه ای میدان آزادی تا استادیوم، به اطراف ورزشگاه رسیدیم. تمام مسیر و خیابان های اطراف استادیوم پر بود از خودروهای سواری که به دلیل پر شدن پارکینگ ها، اجازه ورود به مجموعه به آنها داده نشده بود. وقتی قصد ورود به ورزشگاه را داشتیم، ماموران نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی، از ورود خبرنگاران به داخل مجموعه جلوگیری می کردند و برخی از آنها با رفتاری نامناسب، خبرنگاران را به درب شرقی مجموعه هدایت می کردند. این در شرایطی بود که هیچ اثری از ماموران زردپوش حفاظت فیزیکی که تحت الامر حراست وزارت ورزش و جوانان هستند، نبود. بازی آغاز شده بود که به نزدیکی درب شرقی استادیوم آزادی رسیدیم. راه را از فاصله 500 متر مانده به پارکینگ های مجموعه بسته بودند و نشان دادن کارت خبرنگاری هم افاقه ای نمی کرد و به هیچ کس اجازه رسیدن به درب شرقی داده نمی شد.
خبرنگاران و عکاسانی که در اطراف استادیوم معطل شده بودند بعد از گذشت بیست دقیقه از آغاز بازی، بالاخره خودروهای خود را در فاصله یک تا دو کیلومتری درب غربی ورزشگاه پارک کردند و در دقیقه 25 مسابقه به داخل ورزشگاه راه یافتند. اما خستگی و عصبانیت معطل شدن در ترافیک یک ساعته اطراف استادیوم و رفتارهای ناپسند با آنها باعث شد تا یکی از نکات مشترک خبرنگاران، اعتراض به وضعیت بیرون ورزشگاه بود.

مشکلی که گویا حل شدنی نیست
معلوم نیست چند سال دیگر و کدام یک از نسل های کشورمان شاهد حضوری بی دغدغه در یک ورزشگاه برای مشاهده مسابقات فوتبال را تجربه خواهند کرد.

ظرفیت ورزش فوتبال آن قدر بالاست که می تواند برای چند ساعت 100 هزار نفر را دور هم جمع کرد و در فضایی ورزشی، روزی خوش برای آنها فراهم کرد. اما سوء مدیریت و عدم توانایی مسئولان در برگزاری یک مسابقه فوتبال، نه تنها روز خوشی برای تماشاگران فراهم نمی کند، بلکه موجبات آزرده شدن خاطر آنها را نیز فراهم می کند.

مسئولان، روز گذشته در برگزاری مسابقه بین دو تیم استقلال و تراکتور خوب عمل نکردند. این در شرایطی است که اگر بلایایی طبیعی اعم از زلزله و آتش سوزی در ورزشگاه آزادی رخ دهد، همین مسئولان موظفند تماشاگران را ظرف مدت 3 دقیقه از استادیوم خارج کنند. اما آیا واقعا این توانایی باهرج و مرجی که در مسابقه دیروز مشاهده شد، وجود دارد؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: