آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 اسفند ماه 1391 = 07-03 2013

لاریجانی: گزینه نظامی باید روی میز ما هم باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش سراسری دفاع ملی، دفاع همه جانبه در دانشگاه عالی دفاع ملی گفت، گزینه نظامی باید روی میز ما هم باشد.

لاریجانی با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگ، اقتصاد و رفتارهای سیاسی موضوع تهاجم را امری سیال بدانیم، گفت: آنها در این حوزه‌ها سوت آغاز جنگ را اعلام نمی‌کنند بنابراین این احساس که همواره در معرض تهاجم هستیم، قابل قبول است و باید همواره جامعه را مقاوم‌سازی و واکسینه کرده و زمینه عملیات‌های دشمن را از نظر زمانی و مکانی محدود کنیم.

لاریجانی ادامه داد: البته باید گزینه نظامی نیز روی میز ما باشد و با جدیت به آن توجه کنیم. تصور نکنیم با توجه به اینکه امروز حمله نظامی گزینه اول دشمنان نیست، باید ما نیز موضوع دفاع را از گزینه‌های خود حذف کنیم. این نوعی خواب‌آلودگی است. اگر قبول کنیم که عنصر الهام‌بخش جمهوری اسلامی رو‌به‌جلو است، حریف نیز به دنبال سد کردن آن است‌ بنابراین توجه به بخش نظامی و دفاعی باید مهم باشد.

وی افزود: هدف دیگر دفاع همه‌جانبه پرهزینه کردن عملیات دشمن است تا دشمن احساس کند که ورود بیشتر او به محدوده ما پرهزینه خواهد بود، یعنی بدانند تهاجم یا هر گامی که برمی‌دارد، با هزینه روبرو خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: