آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 اسفند ماه 1391 = 07-03 2013

سینه زنی برای مادر رئیس جمهور سیرالئون و چاوز

پارسینه: یک ضرب المثل قدیمی وجوددارد که می گوید ایرانی هامرده ها را دوست دارند. ضرب المثلی که مصداق های زیادی برای آن وجود دارد از مرگ شاعران و هنرمندان در فقر و بی خبری و مراسم های یادبود آنچنانی برای مرگ آنها گرفته تا سیاسیونی که فراموش می شوند و تنها مرگ آنهاست که دوباره نام آن ها را زنده می کند.

این مساله شاید یک معضل فرهنگی باشد که در زندگی ایرانی ها باب شده است اما باروی کار آمدن محمود احمدی نژاد ودولت دهم شیوه ای به نام بیگانه دوستی نیز به آن اضافه شده است.

همین چند ماه پیش بود که ماجرای سوختن کودکان شین آبادی در مدرسه ای که در میان وفور گاز در کشور بابخاری نفتی گرم می شد ، افکار عمومی را متاثر کرد.

مرگ 2کودک شین آبادی اما درست مصادف شد با حادثه تیر اندازی در یک مدرسه آمریکایی که منجر به مرگ چند کودک آمریکایی شد.

محمود احمدی نژاد که هرگز به خانواده های داغدار شین آبادی که بر اثر بی مسئولیتی وزیر او و زیر دستانش دچار حادثه شدند تسلیت نگفت بلافاصله بعد از تیراندازی در مدرسه آمریکایی پیام تسلیت بلند بالایی برای مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه فرستاد.

حالانیز محمود احمدی نژاد با مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا به احترام درگذشت رييس جمهور فقيد ونزوئلاروز گذشته در كشور عزاي عمومي اعلام شد.

احمدی نژاد همچنین در پیام تسلیتی بلندبالا به مردم ونزوئلا پس ادای احترام و تسلیت به چاوز نوشت: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.

نکته جالب توجه اما اینجاست که محمود احمدی نژادحتی برای حادثه زلزله آذربایجان شرقی که جان بسیاری از هموطنان را گرفت و خوانواده های بسیاری را داغدار کرد، حتی پیام تسلیت هم نفرستاد چه برسد به اعلام عزای عمومی.

در آن روزهای پر درد رنج زلزله زدگان اما رئیس دولت دهم فوت مادر رئیس جمهور سیرالئون را تسلیت گفت!

این در حالی است که خانه های بسیاری در ورزقان ویران شد و از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان در این زلزله یا بی خانمان شدند و یا جان خود را از دست دادند.

هر چنداقدام رئیس جمهور واکنش هایی نیز از سوی سیاسیون در پی داشت تا جایی که نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان شرقی، گفته بود : چرا صداوسیما و رییس جمهور اعلام عزای عمومی نکردند؟، اما سوال اصلی اینجاست که چه طور ممکن است همه حوادث بین المللی مورد توجه رئیس جمهور قرار بگیرد اما حوادث داخلی خیر؟

البته بحث بر سر اين نيست كه چرا رئیس دولت دهم با مردم آمريكا ابراز همدردي کرده و یا برای چاوز عزای عمومی اعلام کرده است بلکه بحث بر سر این است که سهم مردم ایران از ابراز همدردی رئیس جمهور کجاست؟!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: