آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 اسفند ماه 1391 = 07-03 2013

رئیس اتحادیه: رکود در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این که از پیش فروش سکه در این دوره چندان استقبال نشد از رکود در بازار طلا و جواهر خبرداد.

هر چند اعلام خبر پیش فروش سکه در هفته پایانی بهمن ماه باعث کاهش قیمت سکه در در بازار شد، اما این کاهش قیمت چندان دوام نیاورد و همزمان با شروع ثبت نام پیش فروش سکه ، قیمت ها دوباره بالا کشید.
احمد وفادار، دلیل افزایش قیمت ها در این مقطع را شرایط اعلام شده سکه های پیش فروشی و عدم استقبال مردم عنوان کرد و گفت: پیش از اعلام شرایط ثبت نام ، گمان زنی ها بر این بود که بانک مرکزی سکه های پیش فروشی را پایین تر از قیمت بازار و در کوتاه مدت عرضه کند که درواقعیت چیزی برخلاف این تصور را شاهد بودیم.
وی در رابطه با افت قیمت ها در بازار طلا و سکه طی روزهای اخیر اظهار داشت: بخشی از ریزش قیمت در این بازار ناشی از پایین آمدن قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی است و بخشی دیگر نیز به نتایج نسبتا مثبت گفتگوی 5+1مربوط می شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که تغییر قیمت نرخ ها در بازار طلا و سکه رابطه مستقیم با وضعیت بازار ارز دارد گفت: در حال حاضر با این که شاهد کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه هستیم ،اما این بازار از رونق چندانی برخوردار نیست و در رکود به سر می برد.
وفادار افزود:با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مردم به دنبال تامین نیازهای اصلی خود هستند و خرید طلا در الویت قرار ندارد.
وی در پاسخ به این که وضعیت قیمت ها در بازار طلا پس از تعطیلات نوروز چگونه خواهد بود گفت: پیش بینی این موضوع غیر ممکن است.
بنابر این گزارش، رویترزدر آخرین گزارش خود از وضعیت بازار جهانی طلا آورده است: اخیرا افزایش شاخص های سهام در بازارهای جهانی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و باعث شده قیمت جهانی طلا در محدوده باریکی نوسان داشته باشد، ضمن این که طی چند ماه اخیر اکثر سرمایه گذاران در آمریکا با توجه به رشد اقتصاد جهان بازار طلا را ترک کرده و به خرید دارایی های دیگر روی آورده اند.
به طور کلی بهای اونس جهانی طلا از آغاز سال 2013 میلادی تاکنون 6 درصد کاهش یافته و در زیر بالاترین حد خود در ماه سپتامبر یعنی 1920 دلار باقی مانده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: