آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اسفند ماه 1391 = 05-03 2013

تحریمها و بهای ارز؛ اظهارات صالحی غیر واقعی بود

مهمانپرست برخلاف سخنان صریح صالحی رفع تدریجی تحریم‌ها را وابسته به رسیدن به توافق‌های کلی می‌کند

کلاهی که سر فروشندگان ارز رفت/ اظهارات صالحی غیر واقعی بود

سایت فرارو: سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سئوالی در خصوص رفع تدریجی تحریم ها که از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی مطرح شده و اینکه سخنگوی اشتون اعلام کرده تحریم ها لغو نخواهد شد، گفت: رویکردی که در اجلاس اخیر آلماتی با آن مواجه بودیم متفاوت از رویکرد گذشته 1+5 و منطقی تر به نظر می رسد و باید در ادامه کار به شکل کامل خود نزدیک شود.

وی افزود: ولی رویکرد منطقی فضای مناسب برای ادامه مذاکرات و همکاری در جهت رسیدن به توافق کلی ایجاد می کند.

مهمانپرست گفت: منظور از مذاکرات هدفمند در یک چارچوب کلی این است که حقوق هسته ای ما به شکل کامل برای فعالیت های صلح آمیز به رسمیت شناخته شود و در مقابل نگرانی های طرف مقابل برطرف شود در این صورت دیگر هر اقدامی بر علیه ملت ما به بهانه فعالیت های هسته ای جایگاهی ندارد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید گام های متقابل به شکل همزمان و هم وزن برداریم و در این صورت بخشی از اقدامات کشور ما برای رفع ابهامات و اقدام طرف مقابل برای رفع فشارها صورت گرفته است.

مهمانپرست گفت: مذاکرات ادامه دارد و در ادامه متقابلا در برابر رویکرد طرف مقابل اقدامات مناسبی از طرف نمایندگان ما صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اظهارات علی اکبر صالحی مربوط به رویکرد 1+5 و چشم انداز نشست ها بوده است و نشان دهنده این است که اگر در چنین فضایی مذاکرات ادامه پیدا کند تحریم ها از بین می رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: