آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 12 اسفند ماه 1391 = 02-03 2013

خودروی انباری به جای سيب زمينی و پياز انباری

سيب زميني و پياز انباري جاي خود را به خودروي انباري داده است

روزنامه مردمسالاری: اوضاع نابه سامان بازار خودرو که با مصوبه اخير دولت و افزايش نامتعارف قيمت‌ها نابه سامان تر شد، با اظهارات اخير رييس محترم دولت مبني بر بازنگري در قيمت خودروها و ابلاغ وزير صنعت در خصوص تجديد نظر در قيمت خودروها وارد مرحله جديدي شده است.

يک کارشناس برنامه ريزي شهري با اشاره به اين که بر اساس اعلام وزارت صنعت تا پايان سال، 100 هزار دستگاه خودرو از سوي ايران خودرو و 70 هزار دستگاه خودرو از سوي سايپا به بازار عرضه مي‌شوند، گفت: اين 170 هزار دستگاه خودرو که يک شبه تصميم گرفنه مي‌شود به بازار عرضه شوند که يک شبه توليد نشده اند.

شهرام جباري زادگان با اعلام اين که در گذشته که امکانات نگهداري محصولات کشاورزي مانند امروز پيشرفت نکرده بود، عرضه کنندگان اين محصولات نسبت به انبار کردن سيب زميني و پياز اقدام مي‌کردند، افزود: با گذشت چند دهه و پيشرفت تکنولوژي امروز شاهد اين هستيم که سيب زميني و پياز انباري جاي خود را به خودروي انباري داده است.

وي با اشاره به اين که بعد از دستور رييس جمهور قرار است شرکت‌هاي خودروساز قيمت خودروها را 4 تا 7 درصد کاهش دهند، اظهار کرد : نکته جالب اين جاست که قيمتها را به يک باره و بدون سر و صدا صد در صد افزايش مي‌دهند اما هنگامي‌که بحث کاهش قيمت به ميان مي‌آيد، قيمت‌ها را تنها چند درصد کاهش مي‌دهند.

جباري زادگان با بيان اين که در شهرهاي پيشرفته مديريت شهري سياست‌هايي که بايد در شهر پياده شود را به تمام دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ مي‌کند و ساير دستگاه‌ها موظف به اجراي سياست‌هاي ابلاغي هستند، تصريح کرد: اين موضوع نيز مانند بسياري از مصوبات ديگر در کشور ما وارونه است و اين خودروسازان هستند که هر موقع اراده کنند براي شهر و شهروندان تصميم مي‌گيرند. اين کارشناس مسائل شهري در پايان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه خودروسازان 170 هزار دستگاه خودرو که مي‌توانستند در طول سال آن‌ها را به تدريج به بازار عرضه کنند را مي‌خواهند يک باره در چند روز ماه پاياني سال وارد معابر شهري نمايند که ورود ناگهاني ده‌ها هزار دستگاه خودروي جديد قطعاً بر تشديد ترافيک تهران در شلوغ ترين ماه سال تاثير منفي بر جاي خواهد گذاشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: