آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 = 27-02 2013

گسترش خودکشی در میان زنان ایرانی ازدواج....

گسترش خودکشی در میان زنان ایرانی ازدواج کرده با شوهران خارجی

شهرزادنیوز:آمارهای سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در سال 90 حدود 500 هزار ایرانی با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند که از این آمار حدود 300 هزار نفر زن و مابقی مردان بوده اند. آمارهای اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور نشان می‌دهد که بیش از 32 هزار کودک حاصل ازدواج ثبت نشده زنان ایرانی با اتباع خارجی که عمدتا افغانی و بدون شناسنامه هستند.

به گزارش وبسایت قانون، سوسن فرهادی جامعه شناس، در این زمینه گفت که متاسفانه زنان ایرانی از طریق ازدواج با اتباع خارجی که 80 درصد آنها افغانی هستند، بدون ثبت قانونی و یا حتی رسمی ، دچار آسیب های روحی و روانی بسیاری می شوند.

وی افزود که با تداوم بازگشت اتباع کشورهای افغانستان و عراق به کشورشان ، تشدید وضعیت مبهم زنان به طوری که همراه شوهرشان و رفتن به مقصد آنها وضعیت حقوقی روشنی نخواهند داشت و ماندن در ایران و ترک از طرف شوهرانشان از طرف دیگر مشکلات عدیده‌ای برای آنان به‌وجود می‌آورد.

به گفته وی، حدود 60 درصد این زنان اقدام به خودکشی می‌کنند و خودکشی را راهی برای رهایی از یک مسئله یا بحران می دانند. طرد شدگی، احساس بی‌هویتی ، ناکامی و شکست در زندگی از عوامل مهم این پدیده و بی بند و باری و روسپیگری از آسیب‌های اجتماعی مهم در این زنان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: