آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 اسفند ماه 1391 برابر با 2013 Monday 25 February

فرانسه: آمریکا قول داد با رژیم تهران مذاکره نکند

شفاف نیوز: یک منبع سیاسی فرانسوی آگاه به پرونده هسته ای ایران خبر داد که گروه 5+1 در نشست روز سه شنبه آینده خود با ایران در قزاقستان پشنهاد جدیدی مطرح می کند که ایران باید آن را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که آمریکا به فرانسه گفته است که هیچ گونه مذاکرات محرمانه با ایران ندارد.

این منبع آگاه افزود که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با فرانسوا اولاند در پاریس این اطمینان را به وی داده است.

این منبع فرانسوی همچنین گفت آنچه که در گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی مورد توجه فرانسه قرار گرفت شکست مذاکرات در چارچوبی است که می توانست ابهامات در مورد جنبه احتمالی برنامه هسته ای ایران را برطرف کند.

این منبع فرانسوی افزود: گزارش اخیر آژانس به معنی ادامه غنی سازی اورانیوم به ویژه در تاسیسات نطنز است.

این منبع در مورد تحریم های پولی اروپا علیه ایران که آمریکا پیشنهاد آن را داده است، گفت: هر آنچه که سیستم تحریم ها علیه ایران تا زمانی که به پیشنهاد های جامعه بین الملل در مورد برنامه هسته ای اش پاسخ ندهد را تقویت کند با موافقت کشورهای اروپایی روبرو می شود.

وی افزود: هم اکنون اتحادیه اروپا با هماهنگی با آمریکا و با استفاده از ابزار پرداخت پول در حال بررسی ممنوعیت استفاده از یورو و هر واحد پول اروپایی در معاملات با ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved