آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 اسفند ماه 1391 برابر با 2013 Wednesday 20 February

انتقاد از سپرده شدن مدیریت آلودگی هوا به باد

شهردار تهران مهم‌ترین چالش پایتخت را آلودگی هوا می‌داند و معتقد است که نباید سرنوشت آلودگی هوا را به دست باد سپرد. محمدباقر قالیباف معتقد است که آلودگی هوا باعث اثر مخرب بر سلامتی شهروندان از جنین و کودگان گرفته تا افراد سالخورده می‌شود و باید برای آن فکری کرد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ شهردار تهران که امروز در افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک سخن می‌گفت از اینکه مدیران« به هم نان قرض می‌دهند و بی‌خود از یکدیگر تعریف می‌کنند» انتقاد کرد چرا این موضوع باعث بی‌توجهی به مطالعه و پژوهش و نظر کارشناسان می‌شود و ناگزیر مدیران در موضوعات مختلف با یکدیگر تبانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه حمل و نقل یک خدمت نهایی نیست و خدمتی واسطه‌ای محسوب می‌شود به ارتقای کیفیت زندگی در شهر تاکید کرد. قالیباف می‌گوید که تصمیم‌های مدیران باید در نهایت به« آسایش و آرامش مردم» منتهی شود و اگر مدیری از این هدف فاصله بگیرد کارش را درست انجام نداده است.

به گفته شهردار تهران امروز سلامت شهروندان در خطر است و خودروها سهم اساسی در آلودگی هوا دارند بنابراین باید عملکرد مدیران به‌گونه‌ای باشد که به صورت ریشه‌ای از آلودگی هوا جلوگیری نکنند.

او با تاکید بر اینکه باید ساختار حوزه‌های مدیریتی اصلاح شود آلودگی هوا را ناشی از مشکلات ساختاری، بی توجهی به پژوهش مطالعه و نظر اندیشمندان دانست. قالیباف معتقد است این بی‌توجهی‌ها کار را به جایی رساند که بعضی اوقات با هم تعارف می کنیم و یا برخی واقعیات را نمی خواهیم به مردم بگوییم که این خطایی بزرگ است .

به گفته شهردار تهرانخیابان ها تنها متعلق به خودروهای شخصی نیست بلکه به همه شهروندان تعلق دارد. این درست نیست فردی در خودروی مدرن شخصی خود در خیابانی باشد که صدها نفر در وسایل نقلیه عمومی به سختی از همان خیابان عبور کنند و حق تقدمی نداشته باشند و در واقع هردو از یک شرایط برای عبور برخوردار باشند . ما شهر را برای شهروندانش می خواهیم نه مشتی آهن و گچ و سیمان .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved