آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Monday 18 February

مصر؛ نه مستر خامنه ای! حکومت اسلامی ارزانی خودتان

الشرق الاوسط: تنک يو مستر خامنه ای!

... رهبر جمهوری اسلامی يک نامه شخصی برای رئيس جمهور مصر فرستاد و در آن او را نصيحت کرد که محمد مرسی در حکومت مصر از رژيم ولايت فقيه الهام بگيرد!

خامنه ای در نامه اش رئيس جمهور مرسی و مردم مصر را به پايه ريزی الگوی حکومت اسلامی و پيوستن به آنچه که او آن را الگوی تمدن جديد اسلامی ناميد، فرامی خواند.

انقلاب ايران از سال 1979 بپا خاست و طی 34 سال بيش از 200 دولت با آن هم عصر بوده اند ولی تا اين لحظه يک حکومت رسمی از نتايج آن راضی نيست!

پس بياييد نتايجی را که از رژيم حاکم به مردم ايران رسيده، ارائه کنيم: جنگهای منطقه ای، همدستی در مشکلات منطقه، سطح پايين درآمد، بحرانهای داخلی، اعتراضات اجتماعی که سرکوب شدند، منزوی شدن کامل کشور در دنيا، کنترل بر آزاديها و فرهنگ و سيستم ارتباطات و فساد گسترده.

ایران بعد از 34 سال حکومت ولايت فقيه به کجا رسيده است؟ چند نفر از فعالان سياسی دستگير يا تبعيد شدند و يا مهاجرت کردند يا اينکه نمی توانند برگردند و يا اينکه ترور شدند؟

آيا اين است نمونه ای که دولت مصر بايد برای آن تلاش کند؟ آيا اين همان رويايی است که ميليونها مصری بعد از انقلاب ژانويه 2011 خواب آن را می بينند؟ آيا مردم مصر با انقلابش برای حاکم کردن فقيه به پاخاست؟ يا برای برپا کردن دولت مدنی پيشرفته دموکراتيک؟

ولی فقیه ایران فکر نکرده است که به رغم وجود الازهر، مردم مصر در طول حياتش ايده دولت دينی را رد کرده است و هيچ قداستی برای روحانی قائل نيست و هيچ رفتار استثنايی با آنها مگر احترام به صاحبان علم و علماء نمی کند.

به نظر می رسد رهبر عالی فکر تلاش دارد تجربه شکست خورده حکومت خود را که از آن رنج می برد، در جای دیگری هم پياده کند. عجبا!!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved