آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Friday 15 February

برگزاری جلسه هیگل؛ اقدام بی سابقه جمهوریخواهان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جمهوریخواهان در سنای آمریکا مانع برگزاری جلسه رای اعتماد به چاک هیگل، نامزد تصدی پست وزارت دفاع شدند.

این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که چنین کارشکنی در مقابل فرد معرفی شده برای تصدی وزارت دفاع آمریکا انجام می شود.

بسیاری از سناتور های جمهوری خواه آمریکایی با نامزدی هیگل برای تصدی سمت وزارت دفاع به دلیل اظهارات وی در مورد اسراییل، ایران و جنگ عراق به شدت مخالف اند.

جمهوریخواهان آمریکایی می‌گویند هنوز پرسش‌های بی جواب زیادی باقیمانده که هیگل باید پیش از برگزاری این جلسه به آنها پاسخ بگوید.

برخی از سناتور ها تلویحا به این موضوع اشاره می کنند که ممکن است انجمن های مخالف اسراییل برای سخنرانی به هیگل رشوه پرداخت کرده باشند و برخی دیگر از سناتور ها از وی می خواهند اسناد بیشتری در مورد درآمدش در سال 2008 منتشر کند.

بر این اساس جمهوری خواهان از روند پارلمانی استفاده می کنند که می تواند انتصاب فرد معرفی شده را به مدت نامحدودی به تاخیر بیاندازد.

هیگل برای عبور از مخالفت بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه، به رای حداکثری شصت سناتور از صد نماینده مجلس سنا نیاز دارد.

کارل لوین رییس کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد، ما نمی دانیم آیا دموکرات ها رای موافق مورد نیاز برای هیگل را به دست خواهند آورد یا خیر.

از سوی دیگر کاخ سفید کارشکنی جمهوریخواهان در مورد نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تصدی وزارت دفاع این کشور را غیر قابل تصور دانست.

این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که چنین کارشکنی در مقابل فرد معرفی شده برای تصدی وزارت دفاع آمریکا انجام می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved