آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Wednesday 13 February

احتمال استقرار نیروهای ناتو در جمهوری آذربایجان

یک تحلیلگر روسی با اشاره به برنامه خروج نیروهای ناتو از افغانستان این سوال را مطرح کرده است که آیا برخی از این نیروها در جمهوری آذربایجان مستقر خواهند شد؟

به گزارش خبرآنلاین، صحبت ممدوف در یادداشتی برای روزنامه روسی نزاویسیمایا گازیتا می نویسد: مسئله خروج نیروهای ناتو از افغانستان یکی از موضوعات بحث برانگیز در نشست بین آذربایجان و ناتو خواهد بود.

این مطلب را هماهنگ کننده اصلی ناتو در قفقاز جنوبی، ویلیام لاخوا طی سخنرانی اش در گردهمایی زمستانی مدرسه بین المللی ناتو در آذربایجان «چالشهای امنیتی در منطقه خزر» اظهار داشت .

او بویژه گفت : موضوع مذاکرات، خروج نیروهای ناتو از افغانستان بویژه نیروهای آذربایجان خواهد بود. آذربایجان بخشی از این فرآیند بشمار رفته و کشوری بالقوه از لحاظ جغرافیایی جهت جابجایی نیروهای خارج شده بحساب می آید. آذربایجان می تواند حلقه مهمی از زنجیره بازگشت نیروهای ناتو از افغانستان به اروپا باشد .

باید به این مطلب توجه کرد که برخی از آژانسهای بین المللی این بیانیه را جنجال برانگیز و به مثابه قصد ناتو جهت ورود نیروهایش به جمهوری آذربایجان تلقی کردند .

برخی از کارشناسان بر این باورند که گویا جمهوری آذربایجان مانع ورود نیروهای ناتو نخواهند شد و شاید در اینجا صحبت از آماده سازی میدانی جهت ضربه به رژیم ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved