آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Monday 04 February

احمدی‌نژاد تنها یک برگ را رو کرد/اشک و ماتم رهبر

دیگربان: عبدالرضا داوری٬ رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور با اشاره به افشاگری محمود احمدی‌نژاد در مجلس ادعا کرد وی «تنها یک برگ از هزار برگی که درباره تخلفات افراد در اختیار دارد را منتشر کرده است.»

آقای داوری روز دوشنبه (۱۶ بهمن) در گفتگو با سایت «آریا» با دفاع از اقدام روز گذشته (یکشنبه ۱۵ بهمن) احمدی‌نژاد در مجلس گفته اقدام رئیس دولت دهم منطبق بر «منافع ملی و مردمی» بوده است.

وی برخورد‌های علی لاریجانی با احمدی‌نژاد را خارج از عرف دانسته و افزوده است: «رفتار مجلس بوی تسویه حساب شخصی با دولت می‌دهد.»

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور روز گذشته نیز ادعا کرده بود نظرسنجی مرکز مطالعات راهبردی این وزارتخانه نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم در وقایع مجلس حق را به احمدی‌نژاد داده‌اند.

افشاگری محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس علیه یکی از برادران لاریجانی باعث بروز تنش‌های گسترده‌ای میان مقام‌های جمهوری اسلامی و محافظه‌کاران شده است.

گروهی از مخالفان محافظه‌کار احمدی‌نژاد پس از سال‌ها سکوت٬ تلاش می‌کنند نشان دهند ادعاهای احمدی‌نژاد در خصوص داشتن اسناد علیه برخی مقام‌های جمهوری اسلامی بی‌اساس بوده است.

این دسته از محافظه‌کاران پیش‌تر از هشدار‌های احمدی‌نژاد در خصوص انتشار سند علیه اصلاح‌طلبان و رقبای خود استقبال کرده و از آن حمایت می‌کردند٬ اما در ماه‌های اخیر دیگر از این حمایت‌ها خبری نیست.

محافظه‌کاران که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده می‌شوند تلاش می‌کنند نشان دهند دست احمدی‌نژاد در برابر مخالفین خود خالی است.

دور تازه این تلاش‌ها از روز گذشته پس از انتشار مکالمه‌ای ضبط شده از یکی از برادران لاریجانی در رسانه‌ها و تحلیل‌های مخالفان احمدی‌نژاد آغاز شده است.

سایت‌ها و حامیان احمدی‌نژاد هم اعلام کرده‌اند احمدی‌نژاد هزاران سند علیه مقام‌های جمهوری اسلامی دارد که در صورت لزوم آن‌ها را منتشر خواهد کرد.


اشک و اندوه حامیان رهبر از وقایع مجلس

گروهی از حامیان علی خامنه‌ای می‌گویند از «افتضاح» روی داده در جلسه استیضاح وزیر کار «گریه» کرده‌اند و محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی باید هر چه سریع‌تر از رهبر جمهوری اسلامی «عذرخواهی» کنند.

افشاگری‌های متقابل روسای دو قوه مجریه و مقننه در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۶ بهمن) مجلس بسیاری از محافظه‌کاران را غمگین و مایوس کرده است.

آنها پس از پایان جلسه استیضاح وزیر کار٬ در یادداشت‌ها و گفتگو‌های خود از وقایع روی داده در این جلسه اظهار تاسف کرده و انتقاد‌های تندی متوجه احمدی‌نژاد و لاریجانی کرده‌اند.

سایت‌های «زندگی‌نیوز» و «بی‌باک‌نیوز» به نقل از گروهی از نمایندگان مجلس از «اشک» و «اندوه» محافظه‌کاران در پی «افتضاح» به بار آمده در فضای سیاسی ایران خبر داده‌اند.

سایت «عصر ایران» نیز نوشته که هزینه این جلسه استیضاح ماحصل سکوت بزرگان اصولگرا در برابر احمدی‌نژاد بوده است.

این سایت در یادداشت دیگری پیش‌بینی کرده احمدی‌نژاد در ماه‌های آینده خط قرمز‌های بیشتری را رد خواهد کرد و از حمایت احمد جنتی در انتخابات سال ۸۸ از احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

«خبرگزاری دانشجو»٬ «جهان‌نیوز»٬ «نامه‌نیوز» و روزنامه‌های «کیهان» و «رسالت» نیز با اظهار تاسف از افشاگری‌های متقابل روسای قوای مقننه و مجریه علیه یکدیگر٬ نوشته‌اند این اتفاق منجر به «شادی دشمنان» شد.

بسیج دانشجویی چند دانشگاه نیز با انتشار بیانیه‌هایی از وقایع رخ داده در جلسه استیضاح وزیر کار اظهار تاسف کرده و خواستار عذرخواهی مسببان این اتفاق شده‌اند.

بسیاری از حامیان علی خامنه‌ای در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرده‌اند ناراحت «شادی دشمنان» از این اتفاق و بی‌اعتنایی سران قوا به هشدار‌ها در خصوص پایان دادن به اختلافات خود هستند.

گروهی از این محافظه‌کاران نیز خطاب به جریان‌ها و افرادی که آنها را «ضد انقلاب» خوانده‌اند٬ گفته‌اند «شادی» آنها «کوتاه‌مدت» خواهد بود.

وقایع روز گذشته مجلس در پی پافشاری محمود احمدی‌نژاد در حفظ سعید مرتضوی٬ متهم نخست پرونده بازداشتگاه کهریزک روی داد که نشانه‌ای از ادامه بحران مهندسی انتخابات سال ۸۸ است.

مقام‌های جمهوری اسلامی که طی سه سال و نیم گذشته بسیاری از آمران و عاملان مستقیم سرکوب‌های مردمی را از صحنه خارج کرده‌اند تاکنون موفق به حذف کامل سعید مرتضوی نشده‌اند.

به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد نیز با توجه به حساسیت ویژه مقام‌های جمهوری اسلامی به پرونده بازداشتگاه کهریزک٬ اصلی‌ترین متهم آن را همچنان حفظ کرده تا ابزار فشاری علیه مخالفان خود باشد.

رئیس دولت دهم با حفظ مرتضوی خاطره تلخ بازداشتگاه کهریزک را در اذهان عمومی مردم زنده نگاه داشته و این مسئله با خشم شدید حامیان علی خامنه‌ای مواجه شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved