آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 31 January

گرانی خودرو در کشور ما فقط گرانی خودرو نيست

روزنامه مردمسالاری: 1- سالهاست که با کمال افتخار عنوان مي‌کنيم که در صنعت خودرو خودکفا هستيم و براي خودمان بارها و بارها کف مرتب زده‌ايم‌! خودرو ملي توليد مي‌کنيم که اگر در حد خودروهاي ژاپني نباشد، در حد خودروهاي چيني هست (‌خوب مگه چيه‌؟ چين که از ژاپن بهترتره‌!‌) و به همين مناسبت به احترام خودمان از جا برمي‌خيزيم و کلاه از سر بر مي‌داريم ! به کشورهايي مثل ونزوئلا، خودرو صادر مي‌کنيم و به همين دليل در مقابل جهانيان ژست مي‌گيريم که هوگو چاوز با لگن خاصره عمل کرده پشت خودروي توليدي ما مي‌نشيند و ...اما اين روزها با بالا رفتن قيمت ارز، خودروهاي ملي توليد شده در صنايع خودکفاي خودمان هر روز بيشتر از ديروز گران مي‌شود . واقعا سخت است که اين گراني را به استکبار جهاني و شيطنت غربي‌ها و جنگ تمام عيار و اين جور چيزها وصل کنيم! ولي جاي نگراني نيست، بعضي مسئولان اجرايي به جاي همه چيز، قدرت فرافکني دارند و از اين بابت جاي هيچ گونه نگراني نيست.

2- گراني خودرو در کشور ما فقط گراني خودرو نيست. در کشوري که سال‌ها است افزايش قيمت بنزين، قيمت قبر در بهشت زهرا را هم گران مي‌کند، معلوم است که گراني خودرو بر روي قيمت محصولات ديگر هم تاثير مستقيم مي‌گذارد. بعضي از محصولات گران شده عبارتنداز :

ويلچر: قيمت ويلچر بالاي 3 ميليون تومان شده است. ويلچر از طرفي وسيله نقليه است و از طرفي جزو محصولات مرتبط با پزشکي؛ پس حالا حالاها جا براي گران شدن دارد و طولي نمي‌کشد که مثل پرايد 18 ميليون شود!

فرغون: فرغون اگر چه براي بنايي کاربرد دارد اما با گران شدن خودرو، ممکن است به عنوان وسيله نقليه هم مطرح شود و با بالا رفتن تقاضا، قيمتش به شدت گران شود . به هر حال از نظر کيفيت، فرغون خيلي با کيفيت‌تر از بسياري از خودروهاي داخلي است. هموطنان عزيز و محترم ! براي خريد فرغون بشتابيد که غفلت موجب پشيماني است .

کفش و کتاني: با افزايش قيمت خودرو، مطمئنا پياده روي بيشتر شده و استهلاک کفش‌هاي هموطنان افزايش خواهد يافت لذا به جاست که قيمت کفش هم چيزي بين 300 تا 2000 درصد گران شود تا خداي ناکرده در حق اين کالا اجحاف صورت نگيرد!

گاز: گاز مصرفي توسط خانوارهاي ايراني هم بايد به دليل افزايش قيمت خودرو گران شود . چون توضيح دادن علتش و درک آن، از درک نظريه نسبيت انيشتن هم سخت تر است، از آن مي‌گذريم ولي خلاصه آن اين است که بايد پولي که قرار است دولت در شب عيد به مردم بدهد، پيش پيش‌از جيبشان بيرون بيايد!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved