آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Wednesday 30 January

چاک هیگل: پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است

رسانه های حکومتی: نامزد تصدی پست وزارت دفاع آمریکا که فردا برای رای گرفتن در سنا حاضر خواهد شد از سوی لابی صهیونیستی به خاطر مواضع پیشینش در قبال برنامه هسته ای ایران که مخالف اقدام نظامی بوده تحت فشار است.

اما "چاک هیگل" در آستانه گرفتن رای اعتماد از سنای آمریکا به بیان اظهاراتی پرداخت تا مورد خوش آیند صهیونیستها واقع شود.

وی در پاسخ هایی مکتوب به سوالات نمایندگان سنای آمریکا درباره ایران اعلام کرد: من به عنوان وزیر دفاع آمریکا مشتاقانه تلاش خواهم کرد تا از توان نظامی آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در صورت لزوم اطمینان حاصل کنم.

وی نیز با تکرار تهدیدهای نخ نمای اوباما اعلام کرده : من با رئیس جمهور اوباما موافقم که باید برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تمام گزینه ها روی میز باشد .

هیگل در بخشی دیگر از پاسخ هایش که در 112 صفحه تهیه شده است اظهار داشت : با وجود اینکه زمان و فضا برای دیپلماسی که همراه با فشار است، باقی است، اما پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است.

وی گفت: ایران باید نشان دهد که برای مذاکره جدی آمادگی دارد و در صورتی که به نادیده گرفتن درخواست های بین المللی بر سر برنامه های هسته ای اش ادامه دهد، شانس راهکار دیپلماتیک از بین می رود.

این در حالیست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به هیأتی از کمیته یهودیان آمریکا گفته است اسرائیل توان نابودی برنامه هسته‌ای ایران را ندارد و به اعتقاد او فقط اقدام نظامی آمریکا می تواند برنامه اتمی آنها را کاملا متوقف کند.

نتانیاهو همچنین گفته است هر اقدام نظامی باید پیش از آنکه تهران روند غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰درصد را به سرانجام برساند، صورت گیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved