آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Saturday 26 January

مصر؛ شکست اسلامگرایان و انسجام اپوزیسیون لائیک

مصر دچار یک بحران عمیق اقتصادی شده است. کاهش درآمدها و بیکاری گسترده همراه با تورم شدید، بسیاری از مردم این کشور را که پیش تر به محمد مرسی، نماینده اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری رأی داده بودند، از وی روی گردان ساخته و به صفوف اپوزیسیون سوق داده است.

به گزارش رادیو فرانسه، در دومین سالگرد انقلاب مصر شهرهای بزرگ این کشور شاهد تظاهرات گسترده ای علیه سیاست‌های دولت محمد مرسی و اخوان‌المسلمین بود.

ائتلاف اپوزیسیون عرفی مصر شامل لیبرال ها و نیروهای چپ که مردم را به این تظاهرات فراخوانده بودند، محمد مرسی را متهم می کنند که برای ایجاد و استقرار یک حکومت مذهبی و خود کامه در مصرتلاش می کند.

از سوی دیگر اوضاع اقتصادی مصر بشدت خراب است و این کشور هم اکنون دچار یک بحران عمیق اقتصادی است. بخش عمده ای از منابع درآمدی کشور که از محل گردشگری تأمین میگردد ، به لحاظ نا آرامی های دو سال اخیرکه ناشی از انقلاب نیل و همچنین به قدرت رسیدن نیروهای مذهبی وابسته به اخوان المسلمین است، به شدت کاهش یافته است.

کاهش درآمدها و بیکاری گسترده همراه با تورم قیمت ها در مصر، بسیاری از مردم این کشور را که پیش تر به محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری رأی داده بودند، از وی روی گردان ساخته است.

بدین سان، در دومین سالگرد انقلاب نیل خواست های اساسی مردم مصر در آغاز انقلاب، که در شعار "نان، آزادی، عدالت اجتماعی" تبلور یافته بود، هنوز بر آورده نگردیده و بار دیگر شعار اصلی اقشارگسترده مردم، از نیروهای عرفی گرفته تا بخش بزرگی ازمردم عادی مصر گردیده است.

در تظاهرات دیروز انگشت اتهام برای وجود و تداوم نابسامانی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مصر، به سوی محمد مرسی و اخوان المسلمین نشانه رفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved