آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 24 January

گردن کشی رژیم یاغی کره شمالی در مقابل جامعه جهانی

کره شمالی روز پنجشنبه با بیان اینکه قصد دارد موشک های بیشتری را شلیک کند و یک آزمایش هسته ای جدید را انجام دهد که هدف از آن آمریکا خواهد بود، تهدیدهایش را علیه کشوری که آن را دشمن خود نامید به شدت افزایش داد.

این بیانیه نهاد نظامی عالی کره شمالی یک روز پس از آن منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای جدید را در واکنش به پرتاب موشک کره شمالی در ماه دسامبر سال گذشته، علیه این کشور تصویب کرد .

این نهاد نظامی عالی کره شمالی همچنین اعلام کرد ، ما قصد نداریم این واقعیت را بپوشانیم که موشک های دوربرد و ماهواره های مختلفی که پرتاب خواهیم کرد و آزمایش هسته ای بعدی که انجام خواهیم داد، آمریکا را هدف قرار داده است .

کره جنوبی و برخی دیگر از ناظران معتقدند کره شمالی به لحاظ فنی آماده است تا سومین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد و تصمیم گیری در این زمینه به عهده کیم جونگ اون رهبر این کشور است که ماه دسامبر نیز بدون توجه به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ ، دستور شلیک یک موشک دوربرد را صادر کرد .

براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی ، انجام دادن آزمایش های موشکی بالستیک و همچنین آزمایش هسته ای برای این کشور ممنوع است .

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به اتفاق آراء قطعنامه جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد که در آن اقدام کره شمالی در نقض محدودیت های قبلی محکوم و تحریم های موجود علیه این کشور نیز گسترش یافته است.

بااین حال نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی ممکن است به اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد در تشدید تحریم ها علیه این کشور ، با یک آزمایش هسته ای دیگر واکنش نشان دهد .

کره شمالی سال دو هزار و شش و همچنین سال دو هزار و نه آزمایش هسته ای انجام داد . این آزمایش های هسته ای کره شمالی چند هفته پس از تشدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ انجام شد .

پرتاب موشک کره شمالی در تاریخ دوازدهم دسامبر محکومیت فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را درپی داشت . شورای امنیت در آن زمان همچنین متعهد شد به اقدام کره شمالی در نقض قطعنامه های شورای امنیت واکنشی متناسب نشان دهد .

کره شمالی می گوید این موشک یک ماهواره را در مدار زمین قرار داده است اما آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن آن را آزمایش فناوری می دانند که روزی قادر خواهد بود کلاهک هسته ای حمل کند و اهدافی بسیار دور ازجمله آمریکا را هدف قرار دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved