آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 دی ماه 1391 برابر با 2013 Saturday 12 January

ممنوعیت آرایش برای دانشجویان پزشکی

شهرزادنیوز:در اجرای آیین نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی، از ترم آینده به دانشجویان نمره پوشش و رفتار از 1 تا 4 داده می‌شود و ممنوعیت های جدیدی گریبانگیر دانشجویان دختر و پسر می گردد.

محمد حسین آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت که برای دانشجویان دختر مدل مانتو، شلوار، مقنعه، کفش، کیف و جوراب باید ساده و به دور از مدلهای افراطی باشد، همچنین پوشیدن مانتوی تنگ یا خیلی گشاد، کوتاه یا خیلی بلند، پوشیدن چکمه روی شلوار، دمپایی و صندل و کفش پاشنه بلند مجاز نیست.

وی افزود: همچنین ناخن‌ها باید کوتاه، تمیز، پیراسته و بدون تزئین باشند و انجام هر گونه آرایش و خالکوبی ممنوع است و استفاده از عطر یا ادکلن با بوی تند و غیر متعارف مجاز نیست.

وی در رابطه با ممنوعیت های جدید برای پسران دانشجوی پزشکی هم گفت که برای دانشجویان پسر نیز استفاده از کراوات و پاپیون ممنوع است و مدل پیراهن، شلوار، کیف، کفش و جوراب باید ساده باشد و پیراهن باید آستین‌دار باشد و کوتاه یا خیلی تنگ نباشد.

ممنوعیت های دیگرعبارتند از اینکه دانشجویان باید از ایجاد هر گونه اخلال به هنگام تدریس مانند خوردن و آشامیدن، بلند صحبت کردن، خندیدن و ایجاد سر و صدا و استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل صوتی و تصویری خودداری کنند.

افزون بر آن، آن‌ها باید از بروز رفتار خلاف شئون اسلامی خودداری کرده و ادب، احترام و فروتنی را رعایت کرده و از توهین و تمسخر زبانی و رفتاری، مشاجره و پرخاشگری بپرهیزند.همچنین مصرف هر نوع محصول دخانی یا مخدر ممنوع است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved