آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 دی ماه 1391 برابر با 2013 Tuesday 08 January

انتقاد مقام اسرائیلی از معرفی رئیس جدید پنتاگون

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، رئیس پارلمان اسرائیل امروز از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد معرفی چاک هیگل سناتور سابق به عنوان وزیر دفاع آمریکا انتقاد کرد.

رون ریولین ظاهرا با اشاره به مخالفت هیگل با مداخلات نظامی آمریکا در خارج گفته است، نظریه "انزوای گسترده" که هیگل از آن دفاع می کند، می تواند استراتژی آمریکا را در جهان تغییر دهد.

ریولین که عضو لیکود، حزب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است افزود، این برداشت باید موجب نگرانی اسرائیل شود اما نباید اسرائیل را بترساند.

وی در فاصله زمانی دو هفته به انتخابات پارلمانی اسرائیل گفت، یک شخص نمی تواند به تنهایی سیاست یک کشور را تغییر دهد، این انتصاب برای روابط راهبردی بین اسرائیل و آمریکا خطری محسوب نمی شود.

از سوی دیگر آوی دیختر وزیر دفاع غیر عامل اسرائیل به عنوان نخستین وزیر این کشور که درباره انتخاب هیگل اظهار نظر کرده است به نوبه خود خواستار خویشتنداری شد.

دیختر در گفتگو با رادیو اسرائیل گفت، در گذشته انتصاب هایی در آمریکا وجود داشت که نگران کننده به نظر می رسید اما سرانجام واقعیت چه خوب یا بد کاملا متفاوت بود.

هیگل که به سبب مواضع گذشته خود از جمله سردی احتمالی در قبال اسرائیل و مخالفت با تحریم ها علیه رژیم تهران مورد انتقاد رهبران جمهوریخواهان قرار گرفته است، تلاش کرده است این فرضیه را رد کند .

وی دیروز اندکی پس از معرفی به عنوان وزیر دفاع در باره حمایت کامل خود از اسرائیل اطمینان داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved