آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 دی ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 03 January

کُشتی در سراشیبی سقوط؛ آژیر خطر به صدا درآمد

اتفاقات جنجالی دیدار پایانی لیگ برتر کشتی آزاد به عقیده بسیاری از صاحبنظران این واقعیت تلخ را برملا ساخت که مربیان پرادعای کشتی آزاد ایران هیچ شاخصه‌ای از اصول حرفه‌ای را به درستی درک نکرده‌اند اما با این وجود ادعا دارند که در زمره مربیان طراز اول کشتی جهان قراردارند در صورتی که رفتارهای غیر اصولی و غیر منطقی برخی مربیان لیگ برتر نشان داد کشتی ایران هرگز به مرز اصول حرفه‌ای نرسیده است.

به گزارش رجانیوز، اعتراض‌های بی مورد اعضای کادرفنی تیم‌های راه یافته به مسابقات نیمه نهایی و پایانی نشان داد هیچ یک از مربیان لیگ برتر ما از قواعد و اصول حرفه‌ای پیروزی نمی‌کنند،اعتراض‌های خارج از عرف،درگیری لفظی با مربیان تیم حریف ،خط و نشان برای داوران و کتک‌ با مسوولان اجرایی مسابقات گوشه‌ای از رفتارهای نامتعارف مربیانی بود که مدعی‌اند باید زمام امور مدیریت کشتی ایران را در دست گیرند.

بی تفاوتی به قانون در این دوره از رقابت‌ها به ویژه در دیدارهای مرحله نیمه نهایی و پایانی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد به دفعات دیده شد تا ضعف مدیریت در فدراسیون کشتی یک بار دیگر به اثبات برسد، مداخله غیر اصولی مدیران ارشد فدراسیون در جریان برگزاری مسابقات و تلاش برای تغییر تصمیم داوران نمونه دیگری از این اتفاقات بود که سبب شد اعتراض صاحبنظران و افکارعمومی با شدت زیادی به گوش برسد.

رفتارهای تلخ دیدارهای مرحله نیمه نهایی و نهایی نشان داد کشتی ایران در آستانه یک بحران بزرگ قرار گرفته که اگر این اتفاقات به درستی مدیریت نشود می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای این رشته مدال آور ورزش ایران در برداشته باشد،مماشات با افراد قانون‌شکن به هیچ وجه نمی‌تواند ثمره‌ای برای کشتی ایران داشته باشد از این رو انتظار می رود سرپرست موقت فدراسیون کشتی به جای تکرار تصمیمات اشتباه خود و همکارانش برای حفظ شان و جایگاه کشتی ایران تجدیدنظری در رفتار و نوع مدیریت خود صورت دهند تا در آستانه میزبانی رقابت های جام جهانی در تهران اتفاقات تلخ دیدارهای نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر دوباره تکرار نشود.

فارغ از این مساله ضعف فنی مشهود کشتی گیران در رقابت‌های نیمه نهایی و پایانی نشان داد کشتی ایران از فقر تکنیکی و تاکتیکی بزرگی رنج می‌برد که اگر این مساله از سوی مربیان ملی کشتی آزاد ایران به درستی مدیریت نشود قطعا لطمه جبران ناپذیری به کشتی ایران وارد خواهد شد. در رقابت های مرحله نیمه نهایی و پایانی لیگ برتر کشتی آزاد ایران سرنوشت بسیاری از مسابقات در کلینچ مشخص شد که این اتفاق به عقیده کارشناسان یک نقطه تاریک در کشتی ایران است.

نكته مهم‌تر اين بود كه بعضي از كشتي‌ها به تايم سوم كشيده شد كه هر سه تايم برنده خود را با كلينچ شناخت! مساله مهم و کلیدی در مسابقات نيمه نهايي غیبت سوال برانگیز سرمربی تیم ملیک شتی آزاد ایران بود، رسول خادم غايب بود ولي دستيارانش در سالن حاضر بودند و مسابقه را از نزديك تماشا كردند و حالا بايد ببينيم با انعكاس نظرات آنها به رسول خادم مدير و سرمربي تيم‌ملي اين بار چه نسخه‌اي را براي آزادكاران مي‌پيچد!

در مجموع اتفاقات روی داده در روز پایانی لیگ برتر کشتی آزاد ایران به هیچ وجه شایسته این رشته پرمخاطب نبود از این رو افکارعمومی انتظار دارند مدیریت موقت و ناموفق فدراسیون کشتی در روزهای پایانی عمر مدیریتی خود راهکاری برای رفع این مشکلات به کار بگیرد چون در صورت این مسیر کشتی ایران روند نزولی خود را با سرعت بیشتری سپری خواهد کرد که این ماجرا می تواند با سقوط کشتی ایران همراه شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved