آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 دی ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 27 December

ابراهیمی: مردم سوریه نیازمند تغییرات واقعی هستند

در حالی که وزارت امورخارجه روسیه، وجود هر گونه طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه را تکذیب کرده، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور شده است

به گزارش رادیو فرانسه، اخضر ابراهیمی- فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و همچنین اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، که از اوایل هفته جاری به سوریه کرده است، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی قدرتمند برای پایان دادن به ٢١ ماه خشونت در این کشور شد.

آقای ابراهیمی، این پیشنهاد را امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در دمشق اعلام کرد.

وی گفت: دولت انتقالی باید با تمامی قدرت تشکیل شود تا اداره کشور را در دوران گذار بر عهده بگیرد.

ابراهیمی اظهار داشت: تغییرات در سوریه نباید فرمایشی باشد، بلکه مردم سوریه نیازمند تغییرات واقعی هستند و همه مردم جهان متوجه این امر شده‌اند.

اظهارات اخضر ابراهیمی درباره ضرورت تشکیل یک دولت انتقالی در حالی است که الکساندر لوکاچویچ- سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، امروز پنج شنبه، در یک نشست خبری گفت که هیچ طرح و توافقی میان روسیه و آمریکا در زمینه حل بحران سوریه وجود نداشته و ندارد.

وی در عین حال از دیدار سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه، با اخضر ابراهیمی- نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، در روز شنبه آینده خبر داد.

آقای لوکاچویچ گفت که مقام های روس با اخضر ابراهیمی درباره حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به خشونت‌های این کشور مذاکره خواهند کرد.

میخائیل بوگدانوف- معاون وزارت خارجه روسیه، نیز دیروز اعلام کرده بود که اخضر ابراهیمی برای مذاکره با رهبران کرملین به مسکو سفر خواهد کرد و با رهبران روسیه در زمینه حل بحران سوریه گفت وگو می‌کند.

سفر آقای ابراهیمی به مسکو در حالی صورت می گیرد که برخی از مسئولان وزارت امور خارجه سوریه عازم مسکو شده‌اند.

فیصل مقداد- قائم مقام و احمد فاروق عرنوس- معاون وزیر امور خارجه سوریه، صبح دیروز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده فرودگاه دمشق را به مقصد مسکو ترک کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved