آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 19 December

مقاومت جنتی در برابر «اراجیف ضدانقلاب» بالاست

دیگربان: عباسعلی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید مجلس می‌تواند مجری انتخابات را تغییر دهد٬ این شورا «هیات نظارت بر قانون اساسی» را قبول ندارد و مقاومت احمد جنتی در برابر «اراجیف ضد انقلاب» بالاست.

آقای کدخدایی این مطالب را روز سه‌شنبه (۲۸ اذر) در گفتگویی که از وی در سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» منتشر شده٬ بیان کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان با دفاع تلویحی از اقدام مجلس برای اصلاح قانون انتخابات٬ گفته که «قانون انتخابات موجود متعلق به اواسط دهه ۶۰ است و این قانون نمی‌تواند جوابگوی نیازهای امروزی جامعه باشد.»

وی افزوده است: «وقتی قانونی پاسخگوی نیازهای روز ما نیست، ما هم نباید اصراری بر حفظ آن داشته باشیم.»

کدخدایی در بخش دیگری از این گفتگو به صراحت اعلام کرده که «مجلس هم مجری {برگزاری انتخابات} را می‌تواند تغییر دهد و هم {می‌تواند} در مواردی به بحث‌های نظارتی ورود کند.»

وی همچنین با دفاع تلویحی از احتمال سلب اختیار دولت از برگزاری انتخابات گفته است: «قانونگذار این تفسیر را نداشته که انتخابات امری اجرایی است و انحصارا در حیطه وظایف قوه مجریه است.»

کدخدایی ادامه داده است: «از نظر من امکان دارد {که انتخابات به یک نهاد دیگر غیر از دولت واگذار شود}٬ اما این نظر شخصی من است نه نظر شورای نگهبان.»

سخنگوی شورای نگهبان در این گفتگو به موضوع احیای مجدد «هیات نظارت بر قانون اساسی» از سوی احمدی‌نژاد اشاره کرده و گفته که این شورا چنین هیاتی را قبول ندارد.

محمود احمدی‌نژاد بر سر احیای «هیات نظارت بر قانون اساسی» که پیش‌تر حکم انحلال آن را صادر کرده بود با شورای نگهبان دچار اختلاف است.

عباسعلی کدخدایی در پایان این گفتگو به مسائل مطرح شده درباره احمد جنتی در سال‌های اخیر اشاره کرده و اظهار کرده که «مقاومت ایشان در تحمل این مسائل و اراجیفی که برخی عناصر ضد انقلاب مطرح می‌کنند بسیار بالا است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved