آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 17 December

مصر؛ با اخوان المسلمین وارد دوران سیاهی خواهیم شد

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از یک روزنامه نگار مصری اعلام کرد، اختلافات سیاسی در مصر ادامه خواهد یافت.

این منبع درباره وضع همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر گفت، ما در برابر یک وضع گیج کننده ای قرار داریم. برخی از گروه های سیاسی مصری بر این باورند پس از انقلاب این کشور به سهم مناسبی نرسیدند و تاکید می کنند این انقلاب به سرقت رفته است.

احمد فواد، عضو شورای احزاب انقلابی مصر نیز در باره همه پرسی دیروز گفت، کمیته های اجرایی همه پرسی تخلفات زیادی را مرتکب شدند. به نظر می رسد قانون اساسی جدید به یک دیکتاتوری از نوع دیگر منجر خواهد شد و اگر این وضع ادامه یابد وارد دوران سیاهی خواهیم شد.

جرج اسحاق، عضو برجسته جبهه مخالفان نیز گفت، وضع همه پرسی قانون اساسی هنوز معلوم نیست، با اینهمه این پایان دنیا نیست، حتی اگر نتیجه همه پرسی مثبت اعلام شود، جبهه نجات ملی مصر همچنان به تلاش خود برای سرنگونی حکومت مرسی و اسلامگرایان ادامه خواهد داد.


جبهه نجات مردم را به تظاهرات دعوت کرد

مخالفان مرسی خواستار تظاهرات سراسری در روز سه شنبه شدند.

جبهه نجات ملی مصر (ائتلاف مخالفان) با صدور بیانیه ای در شامگاه یکشنبه اعلام کرد، این جبهه از مصری ها می خواهد در روز سه شنبه برای دفاع از آزادی های خود به خیابان ها بریزند و با پیش نویس قانون اساسی مخالفت کنند.

جبهه نجات ملی مصر حامیان محمد مرسی را به تقلبی گسترده در همه پرسی قانون اساسی متهم کرده است.

بر اساس بیانیه جبهه نجات ملی مصر، در برخی کمیته های انتخاباتی قضات بر همه پرسی نظارت نداشته اند، برخی برگه های رای بوسیله کمیته عالی انتخابات مهر نشده بودند و برخی کمیته های انتخاباتی نیز پیش از زمان مشخص شده (ساعت یازده شب) اقدام به شمارش آراء کرده بودند.

در برخی شعب مشاهده شده از ورود زنان برای رای دادن جلوگیری شده است. همچنین در برخی حوزه های اخذ رای، هواداران اخوان المسلمین با اهدای روغن، برنج، شکر و قند به مردم، آنها را به دادن رای مثبت به قانون اساسی تشویق می کردند.

تاکنون چهار هزار شکایت به کمیسیون انتخابات مصر ارائه شده که بیشتر آنها حاکی از نبود ناظران در شعب اخذ رای بوده است.

جبهه نجات ملی با استناد به این تخلفات از کمیته عالی انتخابات و مسئولان عالیرتبه مصر خواست تا همه پرسی مرحله اول را بار دیگر برگزار کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 یکشنبه شب در گزارشی از قاهره گفت، تنش های لفظی میان اخوان المسلمین و مخالفان محمد مرسی بشدت بالا گرفته است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved