آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 13 December

همه پرسی مصريهای خارج بسيار پرتنش برگزار شد

به گزارش شبکه خبری فرانس24، روز گذشته در پاریس صفهای طولانی در برابر سفارت مصر برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور تشکیل شد.

مصریهای ساکن پاریس همانند مصریهای درون کشور دچار دو دستگی هستند و تنشها در برابر سفارتخانه مشهود بود.

برخی ها که در صف برای شرکت در همه پرسی حضور داشتند اخوان المسلمین را به مصادره انقلاب مردم این کشور متهم می کردند درحالی که حامیان مرسی از او دفاع می کردند.

دهها معترض نیز می کوشیدند رای دهندگان را به انصراف از شرکت در همه پرسی متقاعد کنند.


پيش نويس قانون اساسی و نقض حقوق زنان و اقليتها

روزنامه "دی" از روزنامه های داخلی آمریکا با انتقاد از پیش نویش قانون اساسی آمریکا این قانون را نقض حقوق زنان و اقلیت ها خواند.

این روزنامه در یادداشت روزش با هشدار در باره خطری که انقلاب مصر را تهدید می کند، نوشت، ‌انقلاب مصر از طرف جریان های اسلامی این کشور سرقت شده است تا این جریان ها حکومت دینی را جایگزین نظام استبدادی حسنی مبارک کنند.

در یادداشت این روزنامه، اتفاقات مصر به بدشانسی آنانی تعبیر شده است که با هدف آزادی و برابری زن و مرد انقلاب کرده و جان داده اند اما از نتیجه کارشان گروههای اسلامی بهره گرفتند که سال های سال از ترس، فعالیت هایشان را آشکار نمی کردند.

در این یادداشت با درخواست از دولت اوباما برای اعمال فشار بر محمد مرسی آمده است، ‌دولت آمریکا می تواند با اهرم تهدید قطع کمک مالی به مصر در این زمینه دخالت کند زیرا پیش نویس تهیه شده به معنی نقض حقوق زنان، نادیده انگاشتن اقلیت ها و تلاش برای تقویت و تحکیم اندیشه های حاکم بر اخوان المسلمین در جامعه مصر است و این امر می تواند آغازگر شکاف در کشور مصر باشد.


مخالفان مصری: به قانون اساسی رای منفی می دهیم

جبهه ملی نجات مصر (ائتلاف اصلی مخالفان) اعلام کرد، این ائتلاف همه پرسی قانون اساسی را که قرار است این هفته برگزار شود تحریم نخواهد کرد اما به آن رای منفی خواهد داد.

عمرو موسی یکی از رهبران جبهه ملی نجات مصر اعلام کرد این جبهه از طرفداران خود می خواهد تا با شرکت در همه پرسی قانون اساسی به آن رای منفی بدهند.

مخالفان در مورد سلطه اخوان المسلمین بر حکومت مصر هشدار می دهند. آنها معتقدند قانون اساسی جدید مصر بیانگر دیدگاهها و خواسته های همه طیف های جامعه مصر نیست .

مخالفان می گویند، خواستار تدوین و شکل گیری پیش نویسی هستند که همه طیف ها و گروهها را راضی کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved