آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 10 December

نماینده ولی فقیه: بالغ بر 770 نوع وقف وجود دارد

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با ایجاد بانک اطلاعات موقوفات، بالغ بر 770 نوع وقف در سطح کشور مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیران اوقاف و امور خیریه فارس، با اشاره به دشواری‌های جمع‌آوری و یک‌دست کردن اطلاعات موقوفات کشور، افزود: در جمع‌آوری اسناد، اجاره‌نامه‌ای پیدا کرده‌اند که از 60 سال قبل تاکنون حقوق اوقاف را پرداخت نکرده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که «برای استیفای حق اوقاف به‌عنوان یک سرمایه ملی، تمام دستگاه‌ها باید همراه شوند» گفت: موقوفات متعلق به همه است، حتی غیرمسلمان، برای استیفای این حق نیز نیازمند همراهی همگانی و همدلی هستیم، خصوصا اصحاب رسانه و خبرنگاران که تاکنون زحمات بسیاری برای فرهنگ‌سازی وقف کشیده‌اند.

وی با بیان این‌که «در کنار فرهنگ‌سازی برای توسعه فرهنگ وقف، باید موقوفه‌خواری پدیده‌ای زشت جلوه داده شود» خطاب به برخی افراد که حق و حقوق اوقاف و موقوفات را پرداخت نمی‌کنند، گفت: باید تلاش کنیم تا عمل به وقف و نیت واقف و پرداخت حق و حقوق موقوفه، به یک حسنه بدل شود.

محمدی با بیان این‌که «در گذشته به اوقاف جفا شده است» تحول در ساختار اوقاف بعد از 27 سال و طی سال‌های اخیر را یادآور و متذکر شد: امروز اوقاف برخلاف گذشته دارای برنامه‌های مدون سالانه و پنج‌ساله است.

نماینده ولی فقیه در اوقاف، از تهیه و تدوین فرم واحدی برای اجاره‌نامه موقوفات خبر داد و با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تجمیع حساب‌های چندده‌گانه اوقاف در سطح کشور، گفت: میزان ارایه مفاصاحساب از 22 درصد به 88 درصد افزایش داشته، حال آنکه بعضی موقوفات در 30 یا حتی 40 سال گذشته مفاصا حساب نگرفته بودند.

محمدی بقاع متبرکه را قطب فرهنگی کشور قلمداد و تصریح کرد: برنامه‌های متعدد فرهنگی را طی سال‌های اخیر شروع کرده‌ایم که یکی از این برنامه‌ها، آرامش بهاری در جوار امام‌زادگان بود که با موفقیت اجرا شد و استقبال هموطنان را به‌همراه داست.

محمدی، با قدردانی از فعالیت‌های حجت‌الاسلام محمدزاده، طی بیش از چهارسال تصدی‌گری مدیریت اوقاف فارس، حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم را به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved