آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 08 December

هشدار ارتش مصر به دولت و گروههای سیاسی این کشور

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، اتحادیه آفریقا امروز طرف های درگیر در مصر را در باره برگزاری همه پرسی بازنگری قانون اساسی به گفتگو فرا خواند.

اتحادیه آفریقا در بیانیه ای که در آدیس آبابا مقر این اتحادیه منتشر شد، تاکید کرد، ضرورت دارد همه طرف های درگیر در مصر برای گفتگو و ایجاد روندی اجماعی برای تدوین قانون اساسی تلاش کنند.


هشدار ارتش مصر

ارتش مصر نیز امروز با اشاره به اینکه ارتش اجازه بروز خشونتها را در کشور نخواهد داد، از همه گروههای سیاسی مصر خواست به گفتگو روی آورند.

به گزارش رویتر، ارتش مصر با انتشار بیانیه ای، ضمن درخواست از گروه های سیاسی رقیب در این کشور برای حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو هشدار داد، اجتناب از این امر کشور را وارد دوره ای تاریک و ترسناک خواهد کرد.

در بیانیه ارتش مصر که در رادیو و تلویزیون دولتی نیز قرائت شد، آمده است‌، نیروهای مسلح تاکید دارند که گفتگو، بهترین و تنها راه حل برای دستیابی به اجماع و همرایی است. عدم استفاده از این روش، ما را وارد تونلی تاریک خواهد کرد که به یک فاجعه منتهی خواهد شد و ما نیز اجازه بروز این مشکلات را نخواهیم داد.

سخنگوی ارتش مصر گفت، وظیفه ارتش دفاع از منافع ملی، تامین امنیت نهادهای اساسی کشور و شهروندان است.

همزمان مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر اعلام کردند که از موضع خود عقب نشينی نمی کنند.

این در حالیست که یکی از نزدیکان مرسی از امکان تعویق همه پرسی قانون اساسی خبر داده است.

عمرو موسی، رئیس حزب کنگره مصر و از رهبران اپوزیسیون گفت، ما همچنان روی موضع خود درباره لزوم ابطال بیانیه قانون اساسی و تعلیق همه پرسی تا زمان دستیابی همه گروههای میهن دوست مصری به توافق با رئیس جمهور مصر درباره راههای تحقق مصلحت این کشور ایستاده ایم و دراین باره کوتاه نمی آییم.

وی تصریح کرد، همه احزاب تشکیل دهنده جبهه نجات ملی مصر (جبهه متشکل از احزاب مخالف محمد مرسی) بر این موضع اصرار دارند.

یک عضو دیگر جبهه نجات ملی مصر نیز اعلام کرد این جبهه با برگزاری همه پرسی قانون اساسی و سپس گفتگو درباره جزئیات آن مخالف است.

سامح عاشور تاکید کرد جبهه نجات مصر با گفتگو برای حل بحران جاری مصر مخالف نیست، بلکه با گفتگویی مخالف است که می کوشد اراده مردم را نادیده بگیرد و این قانون اساسی شرم آور را تصویب کند.

وی همچنین برگزاری همه پرسی قانون اساسی و سپس گفتگو درباره جزئیات آن را رد کرد.

از سوی دیگر اخوان المسلمین امروز اعلام کرد که تاکنون 28 مقر وابسته به این گروه در استانهای مختلف مصر به آتش کشیده شده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved