آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 08 December

کمبود متخصص زنان معضلی برای دامغان

سمنان- مردم شهرستان دامغان از کمبود پزشک متخصص زنان و زايمان در اين شهر به عنوان يک معضل گلايه داشته و خواستار تسريع در حل موضوع هستند.
به گزارش مهر، از آنجا که کمبود پزشک متخصص زنان و زايمان در شهرستان دامغان به يک معضل پزشکي تبديل شده که مسئولان اين شهرستان خصوصا عبدالرحمان رستميان نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي به طور جد به دنبال راه اندازي دانشکده علوم پزشکي جهت حل مشکلات بهداشتي و درماني اين شهرستان هستند.
ازدحام جمعيت براي گرفتن نوبت در درمانگاه‌هاي دامغان
يکي از بيماران ضمن اشاره به اينکه براي درمان خود بايد صبح از ساعت 4:30 با حضور در درمانگاه دولتي اين شهرستان براي گرفتن نوبت معطل بماند تا در اول وقت اداري بتواند براي ديدن دکتر نوبت بگيرد گفت: البته با توجه به ازدحام جمعيت و کمبود دکتر بعضي وقت‌ها موفق به دريافت نوبت نمي‌شويم و بايد بدون نتيجه و دست خالي برگرديم. يکي ديگر از اين بيماران نيز ضمن تاکيد بر مشکلات درماني دامغان اظهار داشت: در مطب‌هاي خصوصي نيز با ازدحام جمعيت براي گرفتن نوبت روبرو مي‌شويم و اين امر به حدي است که بعضا موفق به دريافت نوبت نمي‌شويم و بايد براي درمان خود به شهرهاي همجوار مثل شاهرود مراجعه کنيم. يکي از بيماران که از روستا براي گرفتن نوبت به شهر آمده بود نيز اظهار داشت: بنده بايد از شب قبل به دامغان بيايم تا بتوانم روز بعد براي خود نوبت بگيرم که گاها به دليل کمبود پزشک و ازدحام بيمار موفق به ديدار دکتر نمي‌شوم و بايد دست خالي به روستا برگردم و روزي ديگر مراجعه کنم.
حضور بيماران از نيمه شب جهت دريافت نوبت دکتر در درمانگاه
يکي از آقايان دامغاني که براي گرفتن نوبت پزشک براي همسر خود به درمانگاه دولتي زنان و زايمان مراجعه کرده نيز اظهار داشت: براي همشهري‌هاي خود خيلي متاسفم که بايد براي گرفتن نوبت پزشک متخصص زنان از نيمه شب به درمانگاه مراجعه کنند و براي بنده شايد مشکل نباشد ولي براي يک خانم با آن وضعيت بيماري خود که طلوع صبح بايد براي گرفتن نوبت مراجعه کند واقعا مشکل و رنج آور است. وي همچنين ضمن تقدير از پيگيري‌هاي برخي مسئولان خصوصا امام جمعه و همچنين نماينده مردم شهرستان پيرامون ايجاد دانشکده پزشکي در دامغان گفت: اميدواريم مسئولان عالي در دولت و مجلس نيز همراهي و براي حل و برون رفت از اين معضل چاره انديشي کنند و به اين امر توجه داشته باشند که بيماران فقط دغدغه بيماري خود را داشته باشند نه اينکه براي گرفتن نوبت نيز دچار مشکل شوند.
بهداشت و درمان زنان دامغاني
جدي گرفته نمي‌شود
امام جمعه دامغان نيز ضمن ابراز تاسف از کم توجهي مسئولان نسبت به وضعيت بهداشت و درمان شهرستان خصوصا کمبود پزشک متخصص زنان گفت: خدمت به مردم بايد عادلانه و در تمامي بخش‌ها به صورت متوازن باشد. حجت الاسلام سيد محمود ترابي، توجه به بخش بهداشت و درمان را بسيار ضروري دانست و خاطرنشان کرد: بارها از تريبون نماز جمعه براي حل اين مشکل به مسئولان تذکر داده شده است.
بي توجهي برخي مسئولان به نظام سلامت و درمان قابل چشم پوشي نيست
وي با يادآوري فرمايش مقام معظم رهبري که فرمودند”يک بيمار غير از بيماري نبايد هيچ دغدغه ديگري داشته باشد» تصريح کرد: بي توجهي برخي مسئولان به نظام سلامت و درمان قابل اغماض نيست و دولت بايد در اين زمينه پاسخگو باشد. امام جمعه دامغان ضمن تاکيد بر اينکه دولت بايد امکانات لازم را جهت ارائه خدمات درماني براي آحاد ملت فراهم و مهيا کند، گفت: اميدواريم مسئولان استان هرچه زودتر جهت رفع کمبود پزشک متخصص زنان و زايمان و راه اندازي بيمارستان ولايت اقدام کرده و رضايت مردم را فراهم کند.
تسريع دانشگاه علوم پزشکي سمنان در جذب پزشک متخصص زنان در دامغان
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اين وظيفه دانشگاه علوم پزشکي سمنان است تا در جهت جذب پزشک متخصص ويژه بانوان در دامغان بيشتر تلاش کند. عبدالرحمان رستميان با اشاره به اينکه فقط دو پزشک متخصص زنان و زايمان به دامغان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: مسئولان بهداشت و درمان استان و شهرستان براي جذب هرچه زودتر متخصص بانوان اقدام کنند. وي در خاتمه اظهار داشت: اين وظيفه دانشگاه علوم پزشکي سمنان است که اگر پزشکان معرفي شده وارد شهرستان نشده و فعاليت خود را آغاز نکرده اند براي جذب پزشکي ديگر به عنوان جايگزين اقدام کنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved