آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 06 December

القابی که به مشايی داديد حضرت علی به مالک اشتر نداد

نماينده رشت گفت: جناب آقاي رئيس‌جمهور! القابي که در حکم رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد به کار برديد، حضرت علي (ع) در انتخاب استانداران خود و وصف مالک اشتر نيز به کار نبردند.

به گزارش فارس، غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي در نطق ميان دستور، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابيه خود خاطرنشان کرد: ناتمامي اجراي عمليات آبخيزداري در حدود 800 هزار هکتار در حوزه سفيد رود، طرح صيانت از جنگل‌هاي شمال کشور، خروج دام از جنگل‌هاي شمالي، توسعه، اصلاح و احياي باغات چاي، ساختمان شبکه آبياري سفيدرود و فومنات، ساختمان شبکه فرعي آبياري و زهکشي سفيد رود، توسعه و اصلاح باغ‌هاي زيتون، بازسازي ذخاير ماهيان خاورياري و آبزيان در آب‌هاي ساحلي، اصلاح روش‌هاي پرورشي آبزيان و تبديل ناوگان صيادي، تجهيز و نوسازي شاليزارهاي کشور، سند راهبردي خودکفايي برنج و ناتواني رقم معرفي شده به نام گوهر در جايگزيني رقم پر محصول، کود و سوخت گازوئيل از مشکلات عمده کشاورزان اين حوزه است و متأسفانه در حوزه وزارت کشاورزي کسي پاسخگو نيست.

عضو کميسيون بودجه با اشاره به عدم رسيدگي وزارت راه و شهرسازي در حوزه انتخابيه خود خاطرنشان کرد: راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي - آستارا، بزرگراه فومن ـ شفت ـ سراوان، راه‌هاي اصلي انزلي به رضوان‌شهر، 4 خطه کردن آستانه اشرفيه به بندر کياسر، کنارگذر رشت براي اتصال به بزرگراه قزوين ـ رشت به بزرگراه رشت ـ انزلي، مطالعات آزادراه آستارا ـ رشت ـ ساري، وجود حجم وسيعي از روستاهاي فاقد روکش آسفالت و مشکلات مرتبط با مسکن مهر از مشکلات عمده‌ استان است که در وزارت راه و شهرسازي باقي مانده است.

جعفرزاده ايجاد تأسيسات فاضلاب شهر رشت را از بزرگترين مشکلات اين شهر عنوان کرد و گفت: مردم در شهر باران دعا مي‌کنند که باران نبارد، چراکه بارش، فاضلاب را به خانه‌ها و محل کسب و کار آنها مي‌کشاند که توجه ويژه وزارت نيرو در اين زمينه ضروري است.

وي با اشاره به مشکلات بهداشتي شهر رشت ادامه داد: احداث بيمارستان‌هاي تالش، لاهيجان، رشت و رضوانشهر نيمه کاره رها شده و کمبود و گراني درمان مردم، ايثارگران و جانبازان را به شدت دچار مشکل کرده است.

نماينده رشت با اشاره به مشکلات حوزه آموزش‌و‌پرورش در استان اضافه کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش طرح تحول بنيادين را بدون زيرساخت‌هاي آن آغاز کرده، در حالي که مدارس زيادي فاقد کلاس ششم هستند.

جعفرزاده بيان داشت: تجهيز و نوسازي مدارس بدون وسائل گرمايشي در اختيار دانش‌آموزان قرار دارد و جالب اينکه برخي مدارس استان به دليل نبود وسائل گرمايشي مدرسه را تعطيل و مديران تنها راه را در تعطيلي مدارس مي‌دانند.

عضو کميسيون بودجه با اشاره به مشکلات خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران ادامه داد: مطالبات خانواده‌هاي ايثارگران و شهدا به بهانه نبود اعتبار پرداخت نمي‌شود.

جعفرزاده با اشاره به سفرهاي استاني رئيس جمهور به استان گيلان خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم 3 سفر به استان گيلان داشته که مجموع مصوبات آن به 869 مصوبه مي‌رسد.

وي با اشاره به گزارش ديوان محاسبات در ارتباط با سفرهاي استاني رئيس‌جمهور به گيلان ادامه داد: آنچه که از گزارش دقيق 869 مصوبه پفکي استان گيلان تا به امروز محقق شده است شامل 349 مصوبه يعني 40 درصد از کل مصوبات است.

نماينده رشت اضافه کرد: از کل مصوبات 233 مصوبه اصلا محقق نشده، يعني چيزي حدود 27 درصد، 287 مصوبه در دست اجرا است که از اين تعداد 211 مصوبه بر اساس گزارش ديوان محاسبات دچار اشکال است، يعني تنها 33 درصد مصوبات در دست اجرا است و بايد گفت که حدود 5/24 درصد اين مصوبات مشکل‌دار است.

وي با اشاره به مراسم بزرگداشت ميرزا کوچک‌ خان جنگلي که با حضور رئيس‌جمهور در استان گيلان برگزار شد، گفت: آقاي رئيس‌جمهور بدون بررسي مشکلات مردم در اين مراسم حاضر شدند و حذف شهداي روحاني از يادواره شهداي ميرزا نيز همچنان بدون پاسخ مانده است.

جعفرزاده با اشاره به انتصابات جديد در دولت خطاب به رئيس‌جمهور تصريح کرد: جناب آقاي رئيس‌جمهور القابي که در حکم رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد به کار برديد، حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) در انتخاب استانداران خود و وصف مالک اشتر نيز به کار نبردند و همين جا از اين تريبون عرض مي‌کنم که تئوري مهدويت بدون پذيرش تئوري ولايت فاقد معنا است.

نماينده رشت با اشاره به همايش قوه مجريه در قانون اساسي خطاب به رئيس‌جمهور گفت: آقاي رئيس جمهور حافظه شما را ارجاع مي‌دهم به نامه‌اي که در دي ماه سال 1389 به مقام معظم رهبري داديد و ايشان تمام مطالبي را که شما در آن همايش بازگو کرديد، حضرت آقا در آنجا جواب شما را دادند و در کميته چهار جانبه‌اي که متشکل از شوراي نگهبان، دولت، مجلس و دانشگاهيان تشکيل شد شما جوابتان را گرفتيد.

عضو کميسيون بودجه مجلس يادآور شد: خواهش ما از همه مسئولان اين است که وحدت داشته باشند و به فکر حل مشکلات مردم باشند نه اينکه براي انتخابات آينده زمينه‌سازي کنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved