آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 04 December

تظاهرکنندگان مصری کاخ مرسی را به محاصره درآوردند

هزاران تظاهرکننده مصری سیمهای خاردار اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره را از پیش رو برداشتند و این کاخ را به محاصره درآوردند. نیروهای پلیس برای جلوگیری از حمله تظاهرکنندگان به کاخ ریاست جمهوری به شلیک هوایی متوسل شده اند.

به گزارش برخی منابع خبری در قاهره، محمد مرسی رئیس جمهور مصر بعد از درگیری هایی که بین پلیس و مخالفان وی صورت گرفت، کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی زنده از قاهره گفت، با وجود تدابیر امنیتی شدید، شمار زیادی از مخالفان مرسی امروز در اطراف کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده اند.

وی گفت، درگیری های پراکنده ای میان نیروهای امنیتی و مخالفان روی داد و تظاهرات کنندگان توانستند از موانع امنیتی از جمله سیم خاردارهای خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری عبور کنند و خود را به نزدیکی این کاخ برسانند.

این خبرنگار افزود، نیروهای امنیتی برای به عقب راندن معترضان از گاز اشک آور و شلیک تیر هوایی استفاده کردند اما با توجه به حضور هزاران نفر از مخالفان، نتوانستند به هدف خود دست یابند.

وی گفت، در تظاهرات امشب تمام طیف های سیاسی مخالف رئیس جمهور مصر حضور دارند و حتی بسیاری از خانواده ها با کودکان شیرخوار خود در این تجمع بزرگ شرکت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد، تظاهرکنندگان مصری نمی خواهند که قانون اساسی مرسی در همه پرسی پیش روی رای آورد و از این روی تمام گروه های مخالف آن را تحریم کرده و تاکید کرده اند در آن شرکت نخواهند کرد.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved