آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 03 December

خطاب به احمدی‌نژاد: از شرایط سوء‌استفاده نکنید

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به احمدی‌نژاد:
بیدار شوید و از شرایط سوء‌استفاده نکنید

دیگربان: محمدجعفر منتظری٬ رئیس دیوان عدالت اداری با انتقاد از صدور حکم احمدی‌نژاد برای مشایی٬ خطاب به رئیس دولت دهم گفت: «لازم است بیدار شوید و از شرایط سوء استفاده نکنید.»

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری٬ آقای منتظری این مطلب را روز دوشنبه (۱۳ آذر) در جلسه هیات عمومی این دیوان مطرح کرده است.

وی از احمدی‌نژاد پرسیده که «چگونه داعیه تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را دارید در حالی که بر خلاف مسیر آن حرکت می‌کنید؟»

منتظری افزوده است: «ملت ایران شهید نداده است که زمینه تاخت و تاز برای عده‌ای فراهم شود که به هر ترتیب که می‌خواهند، عمل کنند. بالاخره کشور ضابطه و قواعدی دارد.»

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: «فردی را در جایگاهی که به دلایلی واجد شرایط این انتصاب نیست، قرار می‌دهید و رهبری نیز این کار را نهی و تصریح می‌کنند که فلان شخص را در فلان پست نگذارید، اینکه بیایید‌‌ همان فرد را روز به روز اوج دهید و بعد کلماتی درباره‌اش بگویید که گویی از اولیاء الله است. چه معنایی دارد.»

احمدی‌نژاد در حکم جدیدی که برای رحیم‌مشایی به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد صادر کرده ۲۶ صفت و ویژگی برای معرفی رئیس دفتر سابق خود به‌کار برده است.

این اقدام احمدی‌نژاد با خشم گسترده محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای مواجه شده است به طوری که طی دو روز گذشته آن‌ها حملات تندی متوجه وی و رحیم‌مشایی کرده‌اند.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود از احمدی‌نژاد پرسیده است: «چرا او {مشایی} را در جایگاهی نصب ‌می‌کنید که از آنچه که مورد نهی رهبری بوده با اهمیت‌تر است و به عبارتی سمتی برایش تعریف ‌می‌کنید که با بسط ید بیشتری هر کاری را انجام دهد؟ سوالمان از آقایان این است که شما چه حجتی در پیشگاه خداوند دارید؟»

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین به سخنان روز گذشته احمدی‌نژاد در همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی واکنش نشان داده است.

آقای احمدی‌نژاد در این همایش انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد قوه قضائیه٬ مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است.

محمدجعفر منتظری در واکنش به این سخنان گفته که «این منیت‌ها برای چیست؟ اینکه کنفرانسی تشکیل می‌دهیم و بعد در آن لفاظی می‌کنیم و حقوق متصوره دولت و ملت را به عنوان قانون اساسی مطرح می‌کنیم.»

منتطری پرسیده است: «چرا از مسیری که شرع مقدس، قانون و قانون اساسی و اکثریت ملت و پیشاپیش همه رهبری برایمان ترسیم کرده‌اند، خارج می‌شویم؟»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved