آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 01 December

تحریم‌ها را عامل مشکلات اقتصادی دانستن، بهانه‌جویی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط ‌دادن مشکلات اقتصادی به وجود آمده طی ماه‌های اخیر در کشور به تحریم‌ها بی انصافی است، گفت:با توجه به افزایش درآمدهای ارزی کشور به دو برابر، تحریم‌ها را عامل مشکلات اقتصادی دانستن نوعی بهانه‌جویی و توجیه برای سوء مدیریت‌ها در دولت است.

به گزارش خانه ملت، محمد رضا باهنر در مراسم هفتاد و پنجمین سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس که در کنار بارگاه آن شهید بزرگوار در کاشمر برگزار شد، گفت: از شهید مدرس و تأثیرگذاری‌های او در تاریخ ملت ایران مطالب زیادی تا کنون عنوان شده اما به فلسفه سیاسی که این شهید به آن می اندیشید، موضوعات سیاسی و صفات عالیه نظیر شجاعت، خلوص و کار برای خدا باید بیشتر توجه کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: رهبر کبیر انقلاب همواره اندیشه‌های سیاسی و دینی آیت الله مدرس را سرلوحه همت خویش قرار داده بود به نحوی که به قول دشمنان اسلام و انقلاب امام خمینی(ره) زلزله عظیمی که در پایان قرن بیستم ایجاد کردند نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه‌های سیاسی، دینی و شخصیتی شهید مدرس بوده است.

باهنر تصریح کرد: مهمترین ارکان اندیشه مدرس خطبه معروف سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست است که امام نیز به سیاسی بودن دین در بدو پیروزی انقلاب اعتقاد راسخ داشت به طوری که ایشان در جایی از سخنانش فرمود من هیچ حکم غیرسیاسی در اسلام نمی بینم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه شهید مدرس هیچگاه در تبیین این نوع تفکر سیاسی و دینی خود افراط نمی کرد، یادآور شد: براساس قانون اساسی قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود نباید مغایر با شرع و قانون اساسی باشد که مدرس نیز آن را به خوبی درک کرده و پذیرفته است و بر آن نیز اصرار داشته است.

باهنر، گفت: مدرس معتقد بود که شرط حکومت مشروطه مشروعه بودن آن است که بزرگترین دستاورد انقلاب مشروطیت مجلس و قانون اساسی است.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: پیروزی مردم غزه در جنگ ۸ روزه مرهون تلاش‌ها و کمک‌های ملت‌های بزرگ دنیا از جمله ایران اسلامی است که باعث شد پیش بینی‌های رهبر کبیر انقلاب به تحقق پیوسته و این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس، ادامه داد: در حال حاضر مرزهای دفاعی ایران اسلامی از مرزهای داخلی خارج شده و به فلسطین، لبنان و هزاران کیلومتر فراتر از سرزمین اسلامی‌مان گسترش یافته است که این موضوع موجب هراس ابرقدرت‌ها و به خصوص رژیم صهیونیستی شده است.

باهنر افزود: برای اینکه نمایندگان مجلس مدرسی شوند نیازی به این ندارند که با دولت در تضاد و تقابل قرار گیرند به طوری که براساس قانون اساسی مجلس نمونه گسترده رأی مردم بوده و دولت نیز نمونه متراکم دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است که به فرموده رهبر انقلاب مجلس نقشه راه را تعیین می کند که دولت هم موظف است در این مسیر گام بردارد.

نایب رئیس قوه مقننه در ادامه سخنانش به تعامل بین قوا جهت پیشرفت کشور در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: هم افزایی و همگرایی قوای سه گانه برای پیشرفت کشور ضروری است و اگر قوا بخواهند مخالف یکدیگر عمل کند منجر به مشکلاتی خواهد شد که امروز نیز به همین دلیل شاهد مشکلات اقتصادی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده طی ماه‌های اخیر در کشور برخی آنها را نشأت گرفته از تحریم‌ها می دانند در صورتی که این تحریم‌ها از ابتدای انقلاب ادامه داشته و همواره دولت‌ها در صدد مقابله با آن بوده‌اند اما تأثیر تحریم‌ها به اندازه مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور نیست و اگر کسی مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم‌ها بیاندازد خیلی بی انصافی کرده است.
باهنر اظهار داشت: این تحریم‌ها می تواند سکوی پرشی برای تحقق آرزوی‌های دیرینه کشور در تمامی زمینه‌ها باشد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به نوسانات موجود در نرخ ارز طی ماه‌های گذشته که به نابسامانی‌های اقتصادی نیز منجر شد ، تأکید کرد: در حال حاضر درآمدهای ارزی کشور به دو برابر افزایش یافته که اگر تحریم‌ها هم تأثیر داشته باشد فقط مقداری از درآمدها کاهش می یابد ؛ در صورتی که در دولت‌های گذشته تا این میزان درآمد ارزی و نفتی نداشتیم بنابراین اینها نوعی بهانه جویی و توجیه برای سوء مدیریت‌هاست.

وی در همین زمینه، ادامه داد: دلار ۲ یا ۳ هزار تومانی در اقتصاد ایران جایی ندارد که به اعتقاد من نرخ دلار و ارز باید خیلی پایین تر از عدد فعلی باشد که اگر همدلی و همراهی بین قوا تقویت شود این مشکلات در آینده مرتفع خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت فشار اقتصادی و بیکاری را که بر کشور و مردم حاکم شده درک کرده و می دانند که این موضوعات خانواده‌ها را آزار می دهد و برخی نباید مجلس را نسبت به این موضوعات بی تفاوت تصور کنند.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: براساس شواهد موجود دولت تا شهریور ماه تحریم‌ها را پیش بینی و برای آن برنامه ریزی نکرده بود که این مسئله جای بحث داشته و باید در زمان مقتضی به آن رسیدگی شود اما در حال حاضر همدلی و تعامل خوبی بین دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به وجود آمده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved