آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 30 November

بحران اتمی؛ روسیه: تحریمها باعث پیچیده شدن اوضاع شده

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام دیدار دو روزه و رایزنی با مقامهای روس به مسکو رفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در باره برنامه هسته ای تهران گفت و گو کردند.

بنا بر خبری که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده است آخوندزاده و ریابکوف روز پنجشنبه در این دیدار بطور گسترده و مشروح در باره وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و چشم انداز مذاکرات آتی این کشور با گروه 1+5 تبادل نظر کردند.

مسایل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور از دیگر محورهای مورد گفت وگوی آخوندزاده و ریابکوف بوده است.

روسیه از حل و فصل مسالمت آمیز سوء تفاهمات موجود پیرامون فعالیت های هسته ای ایران از راه مذاکره حمایت می کند و بر ضرورت برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 تاکید دارد.

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه که به تازگی در رایزنی های مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 در بروکسل شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران روس بر لزوم پرهیز از فشار و تهدید ایران تاکید کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه هشدار داد: تهدید به اقدام قهرآمیز علیه ایران موجب اختلال و بهم خوردن مذاکرات 1+5 با این کشور می شود و این امر فوق العاده نگران کننده می باشد.

وی افزود: تهدید به حمله و اعمال تحریم ها در باره این کشور که بطور دائم به گوش می رسد باعث پیچیده شدن اوضاع شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved