آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 28 November

سوریه؛ پل استراتژیک جاده حلب در دست مخالفان

پس از کنترل کامل شهر حلب و قطع جاده ارتباطی آن با استان رقه
ارتش آزاد سوریه حلقه محاصره دمشق را تنگ تر می کند

ارتش آزاد سوریه پس از آزاد سازی کامل حلب دومین شهر استراتژیک این کشور و کنترل کامل جاده ارتباطی این شهر با استان رقة، حلقه محاصره دمشق پایتخت این کشور را تنگ تر می کند.

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از منابع مخالفان ارتش آزاد سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد پس از درگیری شدید توانست پل استراتژیک جاده حلب با استان رقه را به کنترل خود در آورد.

درهمین حال وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به درگیری ها در سوریه گفت:" رویارویی با مخالفان به مرحله "دشوارتر، پیچیده تر و باخشونت بیشتری" رسیده است".

ارتش آزاد سوریه برای اولین بار به یک پایگاه مهم نظامی برای نیروهای رژیم واقع درمیدان شمدین در کوی رکن الدین در مرکز دمشق، حمله کرده است.

به گزارش کمیته هماهنگی انقلاب سوریه، شب گذشته و امروز ده منطقه در دمشق شاهد درگیری شدیدی میان ارتش آزاد سوریه با نیروهای اسد بود است.

براساس این گزارش ارتش آزاد شب گذشته پایگاه های نظامی ارتش اسد در مناطق مختلف دمشق از جمله خیابان بغداد، منطقه 29 ایار،جسر لابیض، ابو رمانه، الروضه، برامکه، ملتحق و خیابان الثلاثین را مورد حملات خود قرار داده است.

در همین حال رامی عبدالرحمن رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه در گفت وگویی با العربیه ضمن اشاره به پیروزی ارتش آزاد در کنترل شهر حلب و مهمترین پل ارتباطی این شهر به استان رقه گفت:" رژیم اسد طی چهار ماه تمام تلاش خود را برای بازپس گیری شهر حلب بکار بست اما همه تلاش او با شکست مواجه شد".

وی افزود:" ارتش اسد پیش از آزاد سازی شهر حلب از طریق معره النعمان و شهر حلب به نیروهای سرکوبگرش در مناطق دیگر کمک می رساند اما اکنون این دومنطقه کاملا آزاد شده و ارتش آزاد حلقه محاصره شهر دمشق را تنگ تر کرده است".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved