آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 27 November

منبع حکومتی: افزایش اختلافات اصلاحات با کارگزارانی‌ها

جوان آنلاین: در حالی که کرباسچی به عنوان دبیرکل یکی از احزاب اصلی جناح اصلاح‌طلبان نسبت به شورای هماهنگی اصلاحات اظهار بی‌اطلاعی کرده و تمایلی زیادی برای حضور در این مجمع از خود و حزب متبوعش نشان نداده است؛ رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی نظر کاملا متفاوتی نسبت به این همایش و شورا دارد.

امروزی ها: اگر تا دیروز اختلافات اصلاح‌طلبان تنها درباره اجماع بر سر کاندیدای واحد و چالش درباره آمدن یا نیامدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بود، امروز باز هم اظهارات متناقض اعضای شاخص این جریان سیاسی اختلافات جدید آنان را آشکار کرد، اختلافاتی که اصلاح‌طلبان در کنار آن سعی در بازگشت به دوران طلایی خود یعنی دوم خرداد و بازیابی اتحاد از دست رفته‌شان دارند. چندی پیش نجفقلی حبیبی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از برگزاری همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دی ماه خبر داد و گفته بود که این همایش با هدف مشارکت در انتخابات برگزار می‌شود. در همین حال که اصلاح‌طلبان در تکاپوی آمده شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو هستند، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی‌شناسد و برای شرکت در همایش این شورا باید بررسی بیشتری انجام دهد، به خبرگزاری مهر گفته است که «کارگزاران به‌دنبال کار انفرادی در انتخابات نیست.»

حرف‌های خود را خواهیم زد

در حالی که کرباسچی به عنوان دبیرکل یکی از احزاب اصلی جناح اصلاح‌طلبان نسبت به شورای هماهنگی اصلاحات اظهار بی‌اطلاعی کرده و تمایلی زیادی برای حضور در این مجمع از خود و حزب متبوعش نشان نداده است؛ رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی نظر کاملا متفاوتی نسبت به این همایش و شورا دارد. به طوری که وی در این رابطه اعلام کرده که حضور در این همایش در مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم و حرف‌های خود را همچون گذشته خواهیم زد. آنطور که منتجب‌نیا بیان کرده است؛ برگزاری این همایش انتخاباتی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حرکت مثبتی است که منتج به تبادل نظر میان گروه‌های مختلف اصلاح‌طلبی خواهد شد. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا، عنوان کرده است که باید با تبادل نظر در این نشست‌ها به نتیجه‌ای واحد در انتخابات برسیم؛ چرا که پیش از جمع بندی‌ها نمی‌توان نظری را با قاطعیت اعلام کرد.

از سوی دیگر غلامحسین کرباسچی، درباره حضور در همایش انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، بیان کرده است که‌ ما در جریان کارهای شورای هماهنگی نیستیم؛ در گذشته کارگزاران نماینده‌ای در شورای هماهنگی داشت که از بعد از جریان انتخابات ۸۸ این نماینده دستگیر شد و با اتفاقاتی که برایش پیش آمد، ما دیگر در این شورا نماینده‌ای نداریم. این اظهارات در حالی از سوی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی مطرح شده است که بیشتر کاندیداهای مطرح در جریان اصلاحات از کارگزاران هستند. با وجود این اختلافات و چالش‌های درونی اصلاح‌طلبان؛ آنان اما از تحرکات انتخاباتی خود نه تنها نکاستند بلکه در تدارک برنامه‌ها و دیدارهای انتخاباتی جدیدی هستند. به طوری که محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از دیدار حزب متبوعش با سیدحسن خمینی در این هفته و ناطق‌نوری در هفته آینده خبر داده است. منتجب‌نیا نیز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار کرده است که «فعال شدن اصلاح‌طلبان به هر حال حرکت خوبی خواهد بود اما این به معنای قطعیت شرکت منسجم و گسترده آنها در انتخابات نخواهد بود بلکه به منظور تبادل نظر و بررسی شرایط چنین فعالیت‌هایی صورت گرفته است.»

دیدار جبهه پیروان با جامعتین

علاوه بر اصلاح‌طلبان، اصولگرایان نیز مدتی است تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ از نشست‌های خبر گرفته تا دیدار با مراجع و علمای قم. روز گذشته اما احمد نیک‌فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت که روز پنج‌شنبه ۹ آذر شورای مرکزی در قالب گردهمایی به بحث پرداخته و پس از آن وارد مباحث جدی‌تر انتخابات خواهند شد. نیک فر با بیان اینکه هنوز وارد مصداق‌های انتخاباتی نشده‌ایم، تاکید کرد که «حدود ۴ ماه از آغاز بحث‌های کلی و گفتمانی جامعه اسلامی مهندسین در خصوص انتخابات می‌گذرد و امیدواریم تمامی اصولگرایانی که در دایره جبهه پیروان خط امام و رهبری جای دارند در این خصوص به وحدت نظر برسند.» همچنین محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه این جبهه استراتژی خود را ۴ ماه پیش مدون کرده، گفته است که استراتژی جبهه پیروان تعامل، اتحاد و حرکت در مسیر ارتباط با روحانیت است. آنگونه که کوهکن بیان کرده است، جبهه پیروان با آیت‌الله مهدوی‌کنی دیدار داشته و گفت‌وگوهایی نیز با سایر افراد انجام شده است. به گفته وی، «زمان دیدارها نزدیک است و با توجه به ایام دهه محرم و اولویت داشتن عزاداری‌ها دیداری صورت نگرفته است از این رو بعد از دهه اول و در روزهای آتی دیدار با جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شروع می‌شود.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved