آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 25 November

موشکهای ناتو در مرز سوریه و نگرانی رژیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت در ترکیه با مقامات این کشور در باره استقرار موشکهای ناتو مذاکره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور انجام یک سفر منطقه‌ای به کشورهای سوریه، لبنان و ترکیه سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که به سوریه، لبنان و ترکیه داشتیم، در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه هیئت پارلمانی ایران در سفر خود به سوریه مسائل مربوط به این کشور را به طور دقیق بررسی کرده است، افزود: ما درباره اقداماتی که باید برای آرامش در سوریه شکل بگیرد، گفت‌وگو کردیم.

لاریجانی همچنین به دیدارش با نمایندگان گروه‌های مبارز فلسطینی اشاره کرد و گفت: در این دیدار مهم درباره حادثه تأثیرگذار و بزرگ پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفر به لبنان نیز گفت که در این بخش از سفر در دیداری که با رئیس مجلس لبنان داشته، درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله غزه با وی گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین به سفر ترکیه اشاره کرد و گفت: در این سفر در مراسم بزرگ عاشورای حسینی که توسط شیعیان ترتیب داده شده بود، شرکت و سخنرانی کردم و همچنین با آقای اردوغان نخست‌وزیر و آقای چیچک رئیس مجلس ترکیه درباره گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو شد.

لاریجانی از مذاکره‌اش با نخست‌وزیر ترکیه درباره سامانه موشکی پاتریوت خبر داد و افزود: درباره سامانه پاتریوت که تشدیدکننده شرایط منطقه است، با آقای اردوغان بحث و گفت‌وگو کردم.

گفتنی است سامانه موشکی پاتریوت متعلق به ناتو است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved