آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 23 November

مصر؛ اعتراض اتحاديه اروپا به تصمیم محمد مرسی

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، یک روز پس از صدور حکمی توسط محمد مرسی رئیس جمهوری مصر که به موجب آن اختیارات وی تا زمان تشکیل پارلمان جدید افزایش می یابد و اعتراضاتی که این تصمیم در مصر بر پا کرده است، اتحادیه اروپا روز جمعه از مرسی خواست فرآیند دموکراتیک را در کشورش رعایت کند.

این در حالی است که محمد مرسی امروز جمعه وعده داد بدون توجه به اعتراضات و واکنش ها، به مسیری که در پیش گرفته است ادامه خواهد داد.

سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در این باره اعلام کرد خیلی مهم است فرآیند دموکراتیک با رعایت تعهداتی که مقامات مصر گرفته اند تحقق یابد .

وی افزود این تعهدات درباره جدایی دین از سیاست، مستقل بودن دستگاه قضایی، حمایت از آزادی های اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی به گونه ای دموکراتیک در زمان مناسب است.

اعتراض اتحادیه اروپا به اقدامات محمد مرسی از آن جهت مهم است که این نهاد اصلی ترین شریک تجاری مصر است. حجم مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با مصر به بیست و سه میلیارد یورو در سال 2011 رسید.

به موجب حکمی که محمد مرسی صادر کرده است تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در مصر وتشکیل مجلس جدید این کشور دستگاه قضایی مصر نمی تواند مجلس موسسان و مجلس شورای مصر را منحل کند و همچنین اختیارات جدیدی به رئیس جمهوری داده می شود.

به همین علت گروههای مخالف دولت در اعتراض به این حکم امروز خواستار برگزاری تظاهرات شدند و مرسی را به دزدیدن تمام حقوق و اختیارات از مردم و نهادهای دولتی متهم کرده اند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved