آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 22 November

مصر؛ اختیارات ویژه مرسی / هشدار البرادعی

محمد مرسی، رئیس جمهور مصر امروز با صدور بیانیه جدید قانون اساسی، دادستان کل این کشور را برکنار و فرد دیگری را به این سمت منصوب و اعلام کرد که تصمیم‌های رئیس جمهور غیرقابل اعتراض است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، سخنگوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز پنجشنبه اعلام کرد: مرسی تدابیری قانونمند را برای افزایش اختیارات خود بکار گرفته است.

یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر بیانیه دفتر ریاست جمهوری را درباره بیانیه جدید قانون اساسی قرائت و اعلام کرد: بر اساس بیانیه جدید قانون اساسی رئیس جمهور مصر، تصمیم های رئیس جمهور از زمان برعهده گرفتن مسئولیتش تا اجرایی شدن قانون اساسی و انتخاب پارلمان جدید نهایی و به خودی خود قابل اجرا است .

وی افزود: هیچ طرف قضایی نمی تواند مجلس مشورتی و مجلس موسسان قانون اساسی را منحل کند.


هشدار محمد البرادعی

از سوی دیگر محمد البرادعی،‌ مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد اعطای این اختیارات به مرسی می تواند پیامدهای وحشتناکی به دنبال داشته باشد.

البرادعی که برنده جایزه صلح نوبل بوده و اکنون از شخصیت های مخالف دولت مصر محسوب می شود گفت:‌ مرسی امروز با کسب این اختیارات تمام قدرت های حاکمیتی در این کشور را غصب کرده و به یک فرعون جدید تبدیل شده است.

البرادعی در تویتر خود نوشت:‌ اعطای این اختیارات به مرسی ضربه ای سهمگین به انقلاب مصر بوده و می تواند پیامدهای وحشتناکی به دنبال داشته باشد.









Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved