آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 21 November

فرانسه: ردپای رژیم تهران در بحران خاورمیانه

خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی از تهران نوشت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه اذعان کرد که کمکهای جمهوری اسلامی به گروههای فلسطینی، نظامی بوده است.

وزیر امور خارجه فرانسه با بیان این که سلاح‌هایی که فلسطینیان علیه اسرائیل به کار می‌برند ساخت رژیم تهران است، بر مسؤولیت بسیار سنگین جمهوری اسلامی در قبال بحران خاورمیانه به ویژه غزه تأکید کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، لوران فابیوس که امروز چهارشنبه، به غزه رفته، به رادیو «فرانس کولتور» گفت: در این جا سلاح‌های دوربرد، تا 75 کیلومتر وجود دارد که اینها سلاح‌های ساخت رژیم تهران است.

وی اضافه کرد: ما ردپای رژیم تهران را در لبنان، سوریه، عراق، و غزه می بینیم و هر بار با مقاصد منفی.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مسؤولیت جمهوری اسلامی بسیار سنگین است. جهت گیری رژیم تهران برای صلح جهانی بسیار خطرناک است. .


لاریجانی: حمایت ‌مان از فلسطینیها نظامی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با افتخار می‌گوییم که حمایت ما از فلسطینیان جنبه نظامی داشت.

به گزارش اعتدال ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در حاشیه راهپیمایی نمایندگان مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه راهپیمایی نمایندگان مجلس در حمایت از ملت فلسطین معنا دار است، گفت: راهپیمایی نمایندگان مجلس در حمایت از مردم مظلوم و شجاع فلسطین برگزار شده است.

لاریجانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که برای خروج از پوسته انزوا می‌تواند به حماس ضربه بزند تصریح کرد: مردم فلسطین با الگوی عاشورایی امام حسین (ع) در مقابل صهیونیست‌ها ایستادند و البته از ملت ایران نیز پند گرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلاح مجاهدت همراه با موشک‌های فلسطین پاسخ محکم مردم غزه به صهیونیست‌ها بود، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با پاسخ قوی مردم فلسطین، بیش از گذشته در شرایط سقوط قرار گرفته است و رژیم صهیونیستی در این ماجرا خسران جدی خواهد دید.

لاریجانی اظهار داشت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که از حماس حمایت کردیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم فلسطین خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که کمک ما به فلسطین جنبه مادی و نظامی داشته است و این کشورهای عربی که می‌نشینند و نشست برگزار می‌کنند باید بدانند که ملت فلسطین نیازی به سخنرانی و نشست ندارد.

وی افزود: برخی‌ها در این ماجراها گفته‌اند که ما برده نیستیم اما حرف ما این است که کشورهای عربی برای کمک به ملت فلسطین باید کمک نظامی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان ملت اعلام می‌کنند که آماده اعزام به غزه و جنگ با صهیونیست‌ها در کنار ملت فلسطین هستند، از مسئول سفارت مصر در ایران خواست زمینه اعزام نمایندگان مجلس به غزه را فراهم کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved