آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 20 November

رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با اشاره به نقش منفعلانه کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه گفت امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

«سید حسن نصرالله» در پنجمین شب از شب‌های محرم، به پایداری نیروهای مقاومت در غزه اشاره کرد و گفت: هدف اسرائیل از این اقدام، فشار بر رهبران مقاومت بوده تا آنها را وادار به عقب‌نشینی از شروطشان کند.

وی در ادامه به موضع اخیر کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه اشاره کرد و گفت: امروز از کشورهای عربی انتظار می‌رود در کنار غزه باشند نه آنکه به عنوان میانجی‌گر میان غزه و اسرائیل به ایفای نقش بپردازند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اغلب کشورهای عربی در قبال حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، نقش هلال احمر را ایفا می‌کنند، بدین معنی که به غزه سفر می‌کنند و کمک‌های مالی دارویی و غذایی ارسال می‌کنند.

وی در ادامه به سخنان یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر آنها در قاهره اشاره کرد.

سید حسن نصرالله گفت: این وزیر خارجه [اشاره سید حسن نصرالله به وزیر امور خارجه قطر است] گفت ما نمی‌توانیم به فلسطینی‌ها امیدی بیش از آنچه که می‌توانیم انجام دهیم، بدهیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: این مقام عربی همچنین اعتراف کرد که برخی از اعراب در محاصره علیه غزه مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: سوالی که هم اکنون مطرح است، این بوده که با وجود این محاصره، چگونه این حجم سلاح به غزه رسیده است و چه کسی غزه را مسلح کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: امروز گشایش مرزها و رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

وی به تلاش گسترده اعراب برای رساندن سلاح به مخالفان سوریه اشاره کرد و گفت: اعراب کشتی مملو از سلاح برای مخالفان سوریه ارسال می‌کنند اما حتی یک فشنگ نیز به غزه ارسال نکرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved