آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Friday 16 November

کاهش ۵۰ درصدی بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج

دیگربان: مرضیه وحید دستجردی٫ وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۵۰ درصدی بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه (۲۵ آبان) خبرگزاری فارس٬ خانم وحید دستجردی با بیان این مطلب در جمع گروهی از خبرنگاران در کاشان اظهار امیدواری کرده با رفع «تنگنا‌ها» بودجه این بیماری‌ها به طور کامل تامین شود.

به نظر می‌رسد منظور وزیر بهداشت از «تنگنا‌ها»٬ تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی است که بازار دارو و درمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اظهارات وحید دستجردی در شرایطی بیان شده می‌شود که پیش‌تر رسول خضری٬ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به اتمام ذخیره دارویی کشور تا دو ماه آینده هشدار داده بود.

ایران ۶۰ درصد مواد اولیه دارو‌های تولیدی خود را از چین و هند وارد می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی این کشور را با مشکلات فراوانی در تامین برخی دارو‌های خاص مواجه کرده است.

حسن تامینی‌لیچایی٬ نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفته است در صورتی که بحران دارو در ایران ادامه یابد٬ وزیر بهداشت استیضاح خواهد شد.

در هفته‌های اخیر گروهی از نمایندگان مجلس از اختصاص ارز دارو به واردات چوب بستنی و برخی کالاهای بهداشتی انتقاد کرده و از دولت خواسته‌اند در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved