آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 14 November

عزاداران مصطفی خمینی، حسینیه ندارند

محرم امسال، دیگر هیات عزاداران روانه حسینیه ' شیخ مرتضی زاهد' نمی‌شود. این حسینیه قدیمی با تلاش مالک و همت شهرداری با خاک یکسان شد! آن همه نامه هم که اهالی محله مصطفی خمینی برای حفاظت این حسینیه به مسئولان سازمان میراث فرهنگی نوشتند، در چرخه اداری افتاد و از این اتاق به آن اتاق رفت و در آخر مهر بایگانی خورد.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – حسینیه شیخ مرتضی زاهد، شهره میان عزاداران حسینی بود. خادمان آن همیشه محرم‌ها شور حسینی را پرشورتر از هر سال برگزار می‌کردند.

امسال اما حسینیه مرتضی زاهد، برای همیشه تخریب شده و این حسینیه به زودی از یاد و خاطره اهالی خیابان مصطفی خمینی پاک می‌شود. دیگر زمان محرم آن پرچم‌های عزاداری بر در و دیوارهای قدیمی این حسینیه دیده نمی‌شود.

خادمان این حسینیه می‌گویند که برای حفاظت از این حسینیه بارها و بارها با مسئولان سازمان میراث فرهنگی مکاتبه داشته اند اما هیچ کدام از این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و چند روز مانده به محرم این حسینیه با خاک یکسان شده است.

اهالی مصطفی خمینی هم که از روزهای عزادارای در این حسینیه خاطره های بسیار دارند، به شدت از وضعیت ایجاد شده ناراحت هستند. اینکه نه تنها این حسینیه تخریب شد، بلکه تمام هویت و آن‌ همه خاطره از روزهای محرم هم در زیر خاک ها دفن شد.

شهرداری از شش سال پیش به منظور ساختن فضای سبز، بر اساس طرح تفضیلی، اقدام برای تخریب این حسینیه کرده بود که اکنون تمام تلاش‌های این سازمان به نتیجه رسیده و بر اساس طرح تفضیلی، حسینیه شیخ مرتضی زاهد برای همیشه تخریب شد.

حسینیه شیخ مرتضی زاهد ( در واقع حمام گلشن ) بوده است. بنایی با قدمتی 100 ساله است که طی 100 سال گذشته، در آن بارها و بارها مراسم وعظ و روضه و عزاداری برگزار شده است.

امروز این حسینیه با این همه قدمت و تاریخ و هویت تخریب شد و دیگر هیچ کس پاسخگوی این همه خاطره و هویت از بین رفته نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved