آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Friday 09 November

واشنگتن پست؛ اوباما و احتمال حمله نظامی

واشنگتن پست نوشت، مواضع باراک اوباما نشان می دهد که وی با اقدام نظامی علیه رژیم تهران در آینده نزدیک مخالف است. اين امر می تواند مورد سواستفاده رژيم تهران برای ادامه فعالیتهای هسته ای و توليد تسليحات اتمی قرار گیرد.

این روزنامه نوشت، اوباما اين حق را محفوظ می دارد که روزی به اين نتيجه برسد که برای جلوگیری از دستيابی رژیم تهران به بمب اتمی، تنها راه حل، حمله نظامی باشد.

آسوشتيدپرس نیز در گزارشی نوشت، اوباما پس از پیروزی در انتخابات در استفاده از شيوه های جديد در برخورد با مشکلات شناخته شده جهانی دست بازتری دارد. اين می تواند به مفهوم سياستهای شديدتری در قبال رژيمهای تهران و دمشق باشد. مقامات در واشنگتن گفتند اولين تنظيم های جديد در مورد سياست اوباما در قبال رژيم تهران می تواند طی چند هفته آينده صورت گيرد.


رژيم تهران یک تهدید جدی است

تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به این سئوال که اقدام احتمالی اوباما در دور دوم ریاست جمهوری اش در مورد رژیم تهران چه خواهد بود گفت، ما با يک انقلاب عظيم و بحران گسترده ای در منطقه خاورمیانه روبرو هستيم. در این میان رژيم تهران يک مسئله بسيار جدی است. آنچه در ايران می گذرد، بسيار جدی و حياتی است، اوباما به تهديد رژيم تهران واقف است و به مقابله با اين تهديد متعهد است. ما فشارها و تحريمها را حفظ خواهيم کرد که به واقع تاثير هم دارند، همه گزينه ها هم روی ميز است. اين يک استراتژی درستی است. من اطمينان دارم که اوباما اين را پيش خواهد برد.


عراق در قلب توفان میان ايران و سوريه

هوشيار زيباری وزير خارجه عراق نیز در گفتگو با تلویزیون این کشور پيش بينی کرد که در دوره دوم رياست جمهوری اوباما فشار بيشتری از سوی آمريکا بر رژيمهای تهران و دمشق وارد شود، چون به گفته وی، اوباما از فشار پيروزی در انتخابات خلاص شده است. زیباری افزود، عراق در قلب توفان میان ايران و سوريه قرار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved