آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 08 November

اشکال بزرگ اين است که کارخانه‌های ما تعطيل شود

روزنامه مردمسالاری: رييس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينکه اشکال بزرگي است که کارگاه‌ها يا کارخانه‌هاي ما تعطيل شود گفت: اين مساله ربطي به تحريم ندارد و سازوکار ما بايد رو به توليد باشد. به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در مراسم افتتاحيه چهارمين مجلس کارگري گفت‌: کشور ما در يک مسير پر سنگلاخ که ديگران ايجاد کرده‌اند قرار گرفته‌ و اين دشمني‌هايي عليه ايران است.

رييس مجلس با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها فکر مي‌کردند نظام ايران را به ستوه مي‌آورند گفت:اما کارگران ملت ايران ايستادگي کردند و به جبهه‌ها رفتند، همه کارگاه‌هاي توليدي را سنگر دفاع کردند و آن‌ها در اين سنگر شکست خوردند .

نماينده قم با اشاره به اينکه آمريکا درمورد انرژي هسته‌اي نيز ماجراجويي کرد گفت: ايران گفته بود دنبال سلاح هسته‌اي نيست با اين حال آن‌ها درمذاکرات بهانه آوردند. در اين مسير هم اکنون نيز به دنبال مساله سازي هستند.وي گفت: آن‌ها مي‌خواهند کشور‌ها را طبقه‌بندي کنند. در طبقه اول مي‌گويند کشورهاي اين طبقه بايد تکنولوژي پيشرفته‌اي داشته باشند اما کشورهاي از اين سطح پايين‌تر بايد از تکنولوژي کمتري برخوردار باشند يعني مي‌توانند آب گوجه توليد کنند‌. رييس قوه مقننه با تاکيد بر اينکه اين رفتار ديکتاتوري اقتصادي در دنياست يادآور شد‌: آن‌ها مي‌گويند اگر کسي پايش را از اين مرز جلو‌تر بگذارد تحريم مي‌کنند. در خصوص ايران نيز اين گونه ماجراجويي کرده‌اند تا با فشار اقتصادي نظراتشان را تحميل کند آن‌ها تحريم يکجانبه‌اي را جاري کرده‌اند‌. وي افزود‌: ايران نفت و گاز زيادي دارد و از نيروي انساني برخوردار است اگر آرايش ما به نحوي باشد که توليد افزايش پيدا کند، ايده‌آل است‌.

لاريجاني با اشاره به نامگذاري سال توليد ملي يادآور شد‌: نامگذاري امسال پاسخي است که ما به ماجراجويي‌هاي آمريکا مي‌دهيم و در اين راستا دستگاه اجرايي بايد درست عمل کند‌.

رييس قوه مقننه خاطرنشان کرد‌: اگر در جايي کارخانه‌اي وجوددارد بايد کمک کرد که کارگران آن‌ها مشغول به کار باشند و از ظرفيت‌هاي آن‌ها استفاده شود ما نيز در مجلس طرحي تصويب کرديم که بتواند به توليد کمک کند طرح ديگري هم براي ساماندهي توليد در دست داريم و اين خواسته مشروع کارگران است و نيازشان بايد برطرف شود‌.

وي افزود‌: وزارت کار و صنايع و کشاورزي نيز بايد در اين راستا فعال باشد گام بعدي هم اين است که بايد زمينه‌هاي توليد را فراهم کنيم چرا که ما کشور غني هستيم‌‌ و ايجاد فضاي توليد بايد محور اصلي باشد‌. ‌مجلس نيز محور کارش را حل مشکلات توليدي مي‌داند. وي با اشاره به اينکه بحث‌هاي حاشيه‌اي در کشور وجود دارد اما نبايد مساله روز باشد گفت‌: بايد توجه کنيم که توليد کشور بايد رونق پيدا کند اگر تورم افزايش پيدا کند به دليل افزايش نقدينگي است اين درحالي است که اگر توليد افزايش پيدا کند نقدينگي به سمت توليد جاري مي‌شود. لاريجاني با تاکيد بر اينکه اولين جايي که بايد جلوي آسيب آن را گرفت تعطيلي کارخانه‌ها است افزود‌: بهتر است فراکسيون کارگري، اتاق بازرگاني و مسوولين ذيربط جلسه‌اي بگذارند ومشکلات را پيدا کنند اگر مشکل نقدينگي است از طريق بانک مي‌تواند تامين شود واگر مشکل مديريت کارخانه‌اي است مي‌تواند آن مديريت اصلاح شود بنابراين همه اين‌ها نياز به مهيا شدن زمينه دارد‌.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved