آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 06 November

دلايل کثرت وجود امامزادگان در ايران

يک مرجع تقليد نسبت به سوءاستفاده برخي نااهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد. به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت‌الله مکارم‌شيرازي، در ديدار مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم، احياي آثار امامزادگان را مهم ارزيابي کرد و با تاکيد بر اين‌که «بقاع متبرکه و امامزادگان بايد هم به لحاظ ظاهري و هم به لحاظ معنوي احيا شوند» نسبت به سوءاستفاده برخي نااهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد.

وي افزود: برخي از افراد با توجيهاتي از جمله اين‌که “ما خواب ديده‌ايم”، به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امامزاده سازي هستند؛ بايد مراقب اين‌ها بود.

اين مرجع تقليد تضعيف اعتقادات مردم را يکي از تبعات اين امر دانست و تاکيد کرد: بايد به شدت جلوي سوءاستفاده کنندگان از احساسات مردم گرفته شود؛ مردم در اين باره از ما سؤال کرده‌اند و ما هم پاسخ آن‌ها را داده‌ايم.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي، برگزاري همايش‌هايي به منظور معرفي امامزادگان را مهم و ارزنده توصيف و با بيان اين‌که «همايش‌ها و سمينارها بايد خروجي و نتايج مشخصي به همراه داشته باشد» تاکيد کرد: بايد برنامه‌هاي فرهنگي مناسبي در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شود تا اين اماکن به قطب‌ها و کانون‌هاي فرهنگي تبديل شوند.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر اين‌که «اسناد امامزادگان فاقد شجره‌نامه نيز بايد از وضعيت مبهم خارج شود» اظهار کرد: بايد دلايل کثرت وجود امامزادگان در ايران، براي مردم بيان شود تا همگان بدانند ايرانيان به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام شديدا علاقه‌مند بوده و هستند.

آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به انتشار اخباري درباره تخريب قبرستان‌هاي موجود در سطح شهر قم گفت: دفن نکردن اموات جديد در قبرستان‌هايي که در وسط شهر قرار دارد، يک مساله است؛ اما تخريب قبور درست نيست و نبايد بدون توجه به جوانب مختلف کار، اقدامي صورت گيرد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved